لزوم استفاده از بستر فضای مجازی برای ترویج کتاب و کتابخوانی

آیت الله عبادی با بیان اینکه تخصص و تعهد نویسنده نشانه کتاب خوب است، گفت: باید از بستر فضای مجازی برای ترویج کتاب و کتابخوانی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله«سیدعلیرضا عبادی» امروز (۱۵ شهریور) در دیدار با جمعی از دست اندرکاران یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خراسان جنوبی، اظهار کرد: مسئولیت شما، مسئولیت مهمی است و به دلیل همین اهمیت باید شما و همکارانتان که در این سمت قرار دارند خیلی احساس مسئولیت کنند که الحمدلله توجه دارید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نشانه کتاب خوب این است که نویسنده کتاب در هر رشته ای که کتاب می نویسد مهارت کافی و تخصص لازم در آن رشته را داشته باشد.

 

وی در ادامه تعهد نویسنده را از دیگر نشانه های کتاب خوب دانست و افزود: همچنین باید نویسنده توجه داشته باشد به مخاطب خودش خیانت نکند و آنچه می نویسد تحریف نکند.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: کتابخانه تا به حال در همان کتاب و آرشیو و مجلدات خلاصه می شده است، اما امروز با شرایط خوبی که با وجود اینترنت فراهم آمده ابزار خوب ایجاد شده است در حالی که یک عده به ضرر خود و جامعه از اینترنت و فضای مجازی سوء استفاده می کنند، نوع بهره برداری بد است اما اصلش که خوب است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید طرح هایی داشته باشید تا ضمن اینکه کتابخانه مجهز است فضای مجازی هم مجهز باشد تا جوانان از کتابخانه مجازی بتوانند استفاده کنند، گفت: شرایط امروز با سابق خیلی فرق می کند، امکاناتی که امروز وجود دارد و یک کتابخانه در یک موبایل جا می شود خیلی نعمت بزرگی است به شرطی که استفاده خوب باشد، کتابخانه ها اگر مجهز نیست باید مجهز شود که مردم از فضای مجازی هم بتوانند حداکثر استفاده را بکنند.

کد خبر 1091866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha