آموزش استفاده از فضای مجازی برای کودکان ضروری است

امام جمعه دزفول با بیان اینکه نباید از موضوع فضای مجازی غفلت کرد گفت: باید آموزش استفاده از فضای مجازی از سنین پایین و با کمترین تبعات و آسیب را در دستور کار قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» امروز در دیدار مسئولان کانون جلسات قرائت قرآن شهرستان دزفول اظهار کرد: اگر تربیت از مقطع سنی کودک و نوجوان آغاز شود در دوره جوانی مشکلی نخواهد بود چراکه در سن جوانی شاکله فکری فرد شکل گرفته و سخت می‌توان آن را تغییر داد.

 

امام جمعه دزفول مباحث تربیتی را از مباحث بسیار مهم برشمرد و افزود: کودکان و نوجوانان زمینه مستعدی برای یادگیری و شکل گیری دارند و سرمایه گذاری برای آنها و شروع تربیت در این سن، زیربنایی و اساسی و ریشه‌ای می‌باشد و با برنامه پیش رفتن کار درست و ارزشمندی است.

 

وی با اشاره به اینکه باید همواره طرح را آسیب شناسی کرد ادامه داد: موضوع فضای مجازی و بالا بردن سواد رسانه‌ای متناسب با گروه سنی، اهمیت فراوانی دارد و نباید از آن غفلت کرد؛ باید آموزش استفاده از فضای مجازی با کمترین تبعات و آسیب را در دستور کار قرار داد.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی کادرسازی و نیروسازی را مهم دانست و تصریح کرد: می‌توان این برنامه خوب و ارزشی را تبدیل به طرح مکتوب کرد و هرچه کار پخته‌تر و قوی‌تر باشد نتیجه بهتری خواهد داشت و البته نباید به وضع موجود بسنده کرد که در این صورت ابتدای توقف خواهد بود.

 

وی ضمن تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها خاطرنشان کرد: باید متناسب با ظرفیت‌ها، توان و نیازها پیشرفت و گام برداشت، باید به تمام مصوبات و برنامه‌های طرح مقید بوده و از آنها دفاع کرد حتی اگر با سلیقه شخصی مغایر باشد چراکه اقتضای کار گروهی است.

 

امام جمعه دزفول تأکید کرد: به شدت باید از مسائل سیاسی پرهیز شود، چراکه اصل کار تربیت و بصیرت افزایی است، نباید به حاشیه پرداخت و از اصل موضوع دور شد.

 

شایان ذکر است، کانون جلسات قرائت قرآن شهرستان با تشکیل هیئت اندیشه ورز و تقسیم شهرستان به هشت منطقه برای سهولت و پیشرفت بیشتر در اجرای طرح ولایت در مقطع سنی نوجوانان، در زمینه‌های قرآن، احکام، اخلاق، اصول عقاید، بصیرت افزایی، مهارت سبک زندگی و مهارت شغلی فعالیت می‌کنند.

 

کد خبر 1091905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha