ظرفیت‌های مساجد اهل سنت خراسان جنوبی در طرح مهرواره اوج احیا می‌شود

حجت الاسلام بنی خزاعی با اشاره به اینکه مهرواره اوج برای احیای ظرفیت مساجد شیعه و اهل سنت است، گفت: ظرفیت های مساجد شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی در طرح مهرواره اوج در راستای کمک به محرومان همان محله فعال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمد بنی خزاعی» امروز (15 شهریور) در نشست خبری مهرواره همدلی «اوج» در خراسان جنوبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در 20 مرداد امسال فرمودند که نهضت مواسات باید مجدد اوج بگیرد و مساجد مرکز احسان و مواسات قرار گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه در طرح مهرواره محله همدل از خراسان جنوبی بیش از 2 هزار و 705 گزارش اقدام ثبت شد، گفت: این طرح برکات بسیار خوبی برای مردم و از سویی معرفی فرهنگ مردم استان در کشور داشت.

 

دبیر اجرایی طرح مهرواره اوج در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح مهرواره اوج در بیشتر مساجد استان به خصوص آنهایی که امام جماعت دارند، اجرایی خواهد شد، افزود: در حال حاضر خراسان جنوبی با ثبت و آمادگی 783 مسجد در سامانه برای طرح اوج، رتبه سوم کشوری را از منظر در اختیار دارد.

 

حجت الاسلام بنی خزاعی اظهارداشت: حدود 2 هزار و 8 مسجد در خراسان جنوبی داریم که از این تعداد 783 مسجد که امام جماعت دارند برای طرح اوج تاکنون اعلام همکاری کردند.

 

وی با اشاره به اینکه این مهرواره برای احیای ظرفیت مساجد شیعه و اهل سنت است، گفت: ظرفیت های مساجد شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی در طرح مهرواره اوج در راستای کمک به محرومان همان محله فعال خواهد شد.

 

دبیر اجرایی طرح مهرواره اوج در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مساجد باید تبدیل به درمانگاه کامل برای مردم هر محله باشند، خاطرنشان کرد: طرح مهرواره اوج یکی از اهداف آن همین خدمت رسانی به نیازهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی مردم است.

 

 

 

کد خبر 1091907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha