هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم اسلامی در کازان

هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم اسلامی با حضور هنرمندان کشورهای عربی و اسلامی در کازان درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسپوتنیک، هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم اسلامی در شهر کازان با حضور نمایندگان صنعت فیلم و هنرمندان از سراسر روسیه و کشورهای اسلامی کار خود را آغاز کرده است.

 

کازان پایتخت تاتارستان چند روزی است که به پایتخت سینمایی جهان اسلام تبدیل شده است و درها برای شرکت کنندگان در این جشنوارها مانند فرانسه، قطر، تونس، الجزایر، کویت، اردن، ایران، افغانستان و ترکیه باز است.

 

جشنواره فیلم اسلامی از 14 شهریور 1400 مطابق با پنجم سپتامبر 2021 میلادی آغاز شده است و تا 19 شهریور 1400 مطابق با 10 سپتامبر 2021 میلادی ادامه دارد. در طول این جشنواره نزدیک به 100 فیلم به نمایش درمی آید.

 

برنامه این مسابقه بسیاری از ژانرهای فیلم از جمله داستانی بلند، مستند بلند، داستانی کوتاه را در برمی گیرد، علاوه براین، در مسابقه ملی نیز فیلم های کارگردان های تاتارستان ارایه می شود.

 

الچین موسی اوغلو، رئیس کمیته مسابقات و کارگردان آذربایجانی می گوید: من پیش از این فیلم های بسیاری از تاتارستان دیده ام و آنها از بسیار دوست دارم. اطلاع بسیاری به لطف این فیلم ها از تاتارها و تاتارستان پیدا کردم.

 

در این جشنواره فیلم هایی از کارگردان های کشورهای گروه چشم انداز استراتژیک روسیه و جهان اسلام نمایش داده می شود. همچنین به عنوان بخشی از برنامه های جشنواره، طرح های بخش «جهان ترک»،«سینمای جنوب آسیا»، «اسلام در روسیه»،«زاویه : سینمای افغانستان»و «مناسبت ویژه برای جشنواره» تکمیل خواهد شد.

 

نوآوری و ابتکار امسال بازار فیلم های منطقه ای است که فیلم سازان مستقل، کارگردانان، شرکت های پخش علاقه مند به ترویج سینمای منطقه ای را گردهم می آورد. این مسئله می تواند به ایجاد کاتالوگی برای فیلم های منطقه ای منجر شود و به هرسینمایی کمک کند تا مستقل شود.

کد خبر 1091914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha