منتظران ظهور فرهنگ عاشورا را در زندگی خود جریان دهد

فرهنگ شیعه همواره با مبارزه علیه ظلم و استبداد گره خورده است و هر کسی که خود را داعیه‌دار و منتظر مهدی موعود (عج) می‌داند باید فرهنگ عاشورا را که همان مبارزه با طاغوت است در زندگی خود جریان دهد.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: انقلاب امام حسین (ع) یکی از زیباترین و در عین حال منحصربه‌فردترین قیام‌ها در طول تاریخ است. درست است که این انقلاب در همان زمان با شکست مواجه شده اما همین شکست باعث شد تا مصداق بارزی برای پیروزی عقیده بر زور در طول تاریخ بشود.

 

در نگاه همه ادیان الهی و حتی مکاتب مختلف در آخر الزمان منجی ظهور کرده و همگان را از شر پلیدی‌ها نجات می دهد، در دین مبین اسلام و شیعه این موضوع با عنوان مهدویت مطرح می‌شود که در آخر الزمان فردی از سلاله پیامبر اسلام و آخرین امام شیعیان ظهور کرده و حکومت عدل الهی را در زمین جاری می‌سازد.

 

اگر بخواهیم به تاریخ حرکت های مختلف از زمان پیامبر (ص) تا زمان امام حسن عسکری (ع) نگاهی بیندازیم همه قیام‌ها و مبارزات ائمه معصومین (ع) برای تحقق عالی‌ترین هدف الهی همان تشکیل حکومت عادل حضرت مهدی (عج) و اجرای مساوات در سراسر جهان است.

 

ماهیت مهدویت رهایی از ظلم است

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار می کند: ماهیت مبارزه و قیام امام حسین (ع) نبرد حق علیه باطل است؛ در هرکجای این کره خاکی نبردی علیه باطل انجام بگیرد باید آن مبارزه را در راستای مهدویت دانست.

 

«حجت الاسلام عبدالرضا رستگار» می افزاید: در قرن اخیر پدیده نوظهور انقلاب اسلامی بار دیگر بارقه امید را در دل همه آزادی خواهان جهان زنده کرد، امام خمینی (ره) با تاسی از انقلاب عاشورا و با هدف مقابله با ظلم و طاغوت انقلاب اسلامی را به وجود آوردند، وظیفه همه مسلمانان این که از انقلاب اسلامی تا فرارسیدن زمان ظهور پاسداری کنند.

 

وی با بیان اینکه ماهیت مهدویت رهایی از ظلم و فساد است اضافه می کند: در احادیث و روایات داریم که ظهور حضرت مهدی (عج)  زمانی صورت می گیرد که زمین را ظلم و فساد فرا گرفته باشد، امروزه شاهد هستیم که در جای جای این کره خاکی جنایت‌های بسیاری علیه بشریت و به ویژه مسلمانان در حال رخ دادن است که می‌توان یکی از علائم ظهور باشد.

 

حجت الاسلام رستگار عنوان می کند: امروزه در جامعه‌ای که منتظر ظهور امام خود است باید رفتارهای شایسته پیرو امام شکل گیرد، انتظار یکی از محورهای اصلی ظهور است، افراد جامعه باید با قلب‌های خود آماده ظهور باشند نه اینکه به گفتار اکتفا کنند.

 

عدالت و برابری از مهمترین ویژگی های یک منتظر منجی است

استاد پژوهش‌های مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز می گوید: در روایات داریم امام حسین (ع) در زمان حیات خود واقعه ظهور منجی بعد از غیبت طولانی را مطرح کردند و این مهم نشان از آن دارد که ائمه معصومین (ع) همواره امت اسلامی را برای ظهور منجی بشریت آماده می‌کردند.

 

«حجت الاسلام سید علی موسوی کیا» ادامه می دهد: در حدیثی از امام حسین (ع) آمده است که می فرمایند: اگر یک روز از عمر جهان باقی مانده باشد خداوند آن روز را آنقدر طولانی می‌کند تا زمان ظهور منجی فرارسد، این حدیث نشان می‌دهد که موضوع مهدویت چه جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد.

 

وی با بیان اینکه مهدویت نقطه طلائی فرهنگ شیعه است که آغاز حرکت آن از واقعه عاشورا نشات می‌گیرد تصریح می کند: جامعه منتظر منجی ویژگی‌های بسیاری دارد که می‌توان به رعایت عدل و برابری، احترام و اعتقاد به موازین شرعی اشاره کرد؛ در جامعه‌ای که این موارد رعایت نشود نباید عنوان منجی به آن نهاده شود.

 

در هر حال فرهنگ شیعه همواره با مبارزه علیه ظلم و استبداد گره خورده است و هر آن‌کس که خود را داعیه‌دار و منتظر مهدویت می‌داند باید فرهنگ عاشورا که همان مبارزه با طاغوت است را در زندگی خود جریان دهد.

 

کد خبر 1091959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha