اعطای بیش از ۴۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به محرومان توسط مسجدی‌ها

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به خدمات اهالی مسجد جامع والفجر برای محرومان، از اعطای بیش از ۴۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به نیازمندان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد جامع والفجر از جمله مساجد محوری در محله کاشانک تهران است که این مسجد در بخش های دارالقرآن کریم،کتابخانه، مرکز امور خیریه، صندوق قرض الحسنه فعالیت دارد.  

 

 مسجد جامع والفجر کاشانک در محورهای اجتماعی،اقتصادی، فرهنگی هم در طول ۴۰ سال اخیر فعالیت های شاخصی انجام داده است  و در بحث کمک های مومنانه و رزمایش مواسات و همدلی توانسته دستگیر محرومین و نیازمندان باشد.

 

حجت الاسلام «محمدحسین محمدی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های مسجد جامع والفجر شهرک کاشانک گفت: در طول یکسال گذشته مسجد جامع والفجر برای 450 نفر،۴۰میلیارد ریال وام اعطا کرده است و از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون در 5 مرحله، 110 بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع کرده است.


 

 امام جماعت مسجد جامع والفجر کاشانک با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی به همت پایگاه بسیج خواهران این مسجد افزود: این طرح در اوج بیماری کرونا با هدف غربالگری«خانه به خانه» از اهالی این محله انجام شد و در حال حاضر نیز اجرای این طرح در دستور کار است.

 

 وی بیان کرد: توزیع پوشاک، لباس، لوازم التحریر، اهدای دارو به بیماران خاص و کرونایی بخش دیگری از خدمات صورت گرفته توسط این مسجد است و در ماه صفر رزمایش ششم را با اهدای کارت هدیه به نیازمندان دردستورکار قرار داده ایم.

 

 امام جماعت مسجد جامع والفجر با اشاره به راه اندازی مرکز نیکوکاری در این مسجد در سال گذشته گفت: ستاد جهیزیه، انجام فعالیت های مذهبی، تهیه دارو و کارآفرینی از جمله بخش های این مرکز است، که تلاش کردیم با راه اندازی این مرکز خانواده های نیازمند تحت پوشش را در محورهای که نیاز به حمایت دارند، کمک رسانی کنیم.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در مسجد جامع والفجر خاطر نشان کرد: عزاداری دهه اول محرم به مدت 13 شب در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و در این مراسم 10 هزار اطعام حسینی میان مردم توزیع گردید، بنا است به مناسبت ماه صفر نیز مراسم سوگواری به همت مسجد برگزار شود.

 

حجت الاسلام محمدی اجرای برنامه های کارآفرینی را از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای آینده دانست و گفت: با هماهنگی  و همکاری شهرداری بنا داریم برای تعداد از کارآفرینان در مسجد نمایشگاه کارآفرینی برپا کنیم تا تولیداتشان را در این مسجد عرضه و به فروش برسانند.

 

امام جماعت مسجد جامع والفجر کاشانک از تشکیل شورای تخصصی فضای مجازی در این مسجد خبر داد و افزود: این شورا در بحث آموزش و نحوه فعالیت در فضای مجازی برنامه هایی را به مخاطبان ارایه می دهد. ضمن اینکه تلاش داریم، در آینده نزدیک سلسله نشست های دکترین «مهدویت و امامت» همراه با اعطای مدرک رسمی به شرکت کنندگان را برگزار کنیم و به زودی کتابخانه تخصصی تفسیر را برای خواهران در کتابخانه مسجد افتتاح کنیم.

 

 حجت الاسلام محمدی ارایه مشاوره حقوقی و خانواده، ویزیت اهالی محله توسط پزشکان با تخفیف و برای نیازمندان به صورت رایگان را بخش دیگری از فعالیت های این مسجد نام برد.

 

 

کد خبر 1091986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha