رژیم صهیونیستی دچار شکست امنیتی است/امروز مقاومت در درون فلسطین به نقطه وحدت رسیده است

اکبری درباره فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دچار شکست امنیتی است، گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرتی که رژیم صهیونیستی همواره به آن تکیه دارد در معرض فروپاشی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حسین اکبری، کارشناس مسائل غرب آسیا شب گذشته (دوشنبه ۱۵ شهریور) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما درباره فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دچار شکست امنیتی است، گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرتی که رژیم صهیونیستی همواره به آن تکیه دارد در معرض فروپاشی است. رهبران جهاد اسلامی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ابد متهم بودند و در یک زندان فوق سری نگهداری می‌شدند وقتی از آنجا عبور می‌کنند و آزاد می‌شوند یعنی امن‌ترین نقطه و توان امنیتی رژیم به شدت در معرض آسیب پذیری است.

 

وی با بیان اینکه تعدادی از مؤلفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی حداقل در دو دهه گذشته به شدت آسیب دیده است، گفت: مانی معتقد بودند که برتری تسلیحاتی آن‌ها می‌تواند امنیتشان را تأمین کند که با فروپاشی گنبد آهنین مشخص شد هم برتری تسلیحاتی و هم امکان بازدارندگی آن‌ها در معرض خطر است.
 
 
 
اکبری با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی ادعایی مبنی بر قدرت سیاسی داشت که در دو سال گذشته چهار بار انتخابات در آنجا انجام شده است و برای تشکیل دولت با مشکلات بسیار زیادی روبرو بودند، افزود: یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی، حمایت امریکا از این رژیم بود و با موضوع‌هایی که در سوریه و کشور‌های دیگر اتفاق افتاد به این نتیجه رسیدند که باید برای امنیت خودشان بدون امریکا فکر کنند.
 
 
 
وی با بیان اینکه یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی موضوع سیستم امنیتی و توان تروریستی بود که شاید تنها مؤلفه باقیمانده برای این رژیم به حساب می‌آمد، افزود: ضرباتی که در غزه، جنگ ۳۳ روزه، جنگ ۲۲ روزه، جنگ ۱۱ روزه و جنگ ۸ روزه متحمل شدند همچنان نشان می‌دهد این روند به شدت نزولی است و توان مقاومت رژیم صهیونیستی در بحث نظامی به شدت پایین است. در بحث امنیتی هم انفجاری که سال گذشته در مرکز تأسیسات نظامی و اتفاقی که امروز افتاد نشان می‌دهد که تنها مؤلفه قدرت باقیمانده رژیم صهیونیستی که تکیه بر قدرت امنیتی و توان تروریستی بود به شدت در معرض فروپاشی است. 
 
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه این اتفاقی که در غزه افتاد نشان داد که این رژیم به شدت آسیب پذیر است، افزود: این شرایط یک قدرتی را ایجاد کرد که منطقه کرانه باختری تبدیل به یک منطقه مقاومتی شد و امروز هم شاهد هستیم خیلی از رهبران جهاد اسلامی که به زندان ابد متهم بودند و در یک زندان فوق سری نگهداری می‌شدند وقتی از آنجا عبور می‌کنند و آزاد می‌شوند یعنی امن‌ترین نقطه و توان امنیتی رژیم هم به شدت در معرض آسیب پذیری است و این شرایط امید را برای مردم فلسطین و گروه مقاومت ایجاد می‌کند.
 
 
 
وی با تصریح این نکته که این نوع شکست امنیتی برای رژیم صهیونیستی یک امید گسترده در درون مقاومت و بین مردم فلسطین ایجاد می‌کند، گفت:‌ امروز مقاومت در درون فلسطین به نقطه وحدت رسیده که یک اتفاق بسیار بزرگ است.
کد خبر 1092001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha