راهبرد دولت استفاده حداکثری از فضای مجازی/ دنبال مسدود سازی فضای مجازی نیستیم

زارع پور سیما با اشاره به اینکه راهبرد دولت سیزدهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حداکثر استفاده از فضای مجازی برای حل مشکلات مردم است، گفت: دنبال مسدود سازی فضای مجازی و کسب و کار‌ها نیستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، عسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته (دوشنبه 15 شهریور) در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با اشاره به اینکه راهبرد دولت سیزدهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حداکثر استفاده از فضای مجازی برای حل مشکلات مردم است، گفت: در دوران شیوع کرونا ما شاهد تعطیلی سینما‌ها و تئاتر بودیم، اما به واسطه فضای مجازی فرهنگ تعطیل نشد.

 

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه هر تصمیمی در خصوص فضای مجازی و فناوری اطلاعات روی اشتغال، امنیت و کسب و کار مردم اثر دارد، افزود: همه تلاش ما باید شکل دهی ایران هوشمند در تراز انقلاب باشد و همه خدمات این فناوری را در اختیار مردم قرار دهیم تا طعم شیرین فناوری را به مردم بچشانیم. نگاه ما به حکمرانی در فضای مجازی بسیار مهم است چرا که گاهی اوقات غفلت کرده ایم و تصمیمات به موقع نگرفته ایم.

 

وی با بیان اینکه توسعه شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک، اقتصاد دیجیتال، حوزه حمایت از کاربران، حوزه فضایی و ارتقاء حوزه پست و پست بانک از دیگر سرفصل‌های کاری ماست، گفت: به هیچ وجه به دنبال مسدود سازی فضای مجازی و کسب و کار‌ها نیستیم، اما باید نظام مند شود. طبق برنامه زمان بندی شده فعالیت خواهیم کرد و با تخصص، دانش و تجربه در کنار لطف الهی بتوانیم وعده هایمان را محقق کنیم.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها شبکه ملی اطلاعات و حکمرانی فضای مجازی است چرا که این فضا روابط دولت‌ها با مردم را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: اکنون عصر حاکمیت پلتفرم هاست و برای همه کشور‌ها مهم است که فلان پلتفرم چه تعداد کاربر و در چند کشور دارد.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون حکمرانی از طریق پلتفرم‌های خدمات رسان و شبکه‌های اجتماعی است و اینکه چه چیزی را نصب کنیم یا نکنیم به حکمرانی مربوط می‌شود، ادامه داد: مشکل همه دنیا این است که با پلتفرم‌های جهانی چه کنیم و حتی در مورد مدیریت اینترنت نگرانی جهانی وجود دارد به عنوان مثال در خصوص پلتفرم‌های اینترنتی در حوزه خرید و فروش و خدمات رسان‌ها و تاکسی اینترنتی با کمک جوانان موفقیت‌های خوبی کسب کردیم و اجازه ندادیم گردش خدمات خارج از مرز‌ها رخ دهد، اما یک جا‌هایی عملکرد مناسبی نداشتیم و عقب ماندیم.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه باید دکترین و مدل حکمرانی داشته باشیم که چطور از ظرفیت‌ها برای حل مسائل کشور در حوزه اقتصاد، اشتغال و فرهنگ استفاده کنیم، گفت: حاکمیت باید حافظ منافع مردم باشد و اگر در این فضا حقوق مردم را حفظ نکنیم حکمران خوبی نبوده ایم.

 

زارع پور به پرونده‌های کلان کلاهبرداری در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و افزود: متاسفانه ما ابزار‌های مناسبی برای احقاق حقوق مردم در این حوزه‌ها نداریم و غلفت صورت گرفته است که بخشی از آن به خاطر شرایط سیاست خارجی بود که مانع تعاملات شد.

 

وی با بیان اینکه نگاهمان در حوزه فضای مجازی ایجابی و فرصت محور است، تصریح کرد: می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم و میلیون‌ها شغل از طریق این فضا می‌توان ایجاد کرد تا جوانان حتی درآمد‌های دلاری هم داشته باشند.

کد خبر 1092002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha