اجرای طرح «شهر بدون کودک کار زباله گرد» با همکاری سازمان های مردم نهاد

بیدخام گفت: طرح «شهر بدون کودک کار زباله گرد» به همت سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان کار و همکاری دستگاه های متولی از جمله شهرداری و بهزیستی اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «مریم بیدخام» در جلسه ساماندهی کودکان کار و خیابان بیان کرد: کودک زباله گرد با کودک کار متفاوت است و در این میان، کودکان قربانیان اصلی این شرایط هستند که کمترین سود و بیشترین آسیب را می بیند .

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: سلامت جسم و روان کودکان در مراکز پسماند در معرض خطر است، فعالیت  کودکان در مراکز پسماند و جمع آوری زباله تأثیر سوئی بر روان کودک دارد و از سوی دیگر احتمال آلودگی و ابتلای آنها به انواع آلودگی ها و ویروس‌ها هم وجود دارد.

 

وی اعلام کرد: سازمان های مردم نهاد ظرفیت ‌های بسیار خوبی در این حوزه هستند که با شناسایی و حمایت از کودکان کار توانسته اند تعداد زیادی از این کودکان را زیر پوشش خود قرار دهندو  طرح «شهر بدون کودک کار زباله گرد» با فرهنگ سازی، همکاری تشکل ها و همراهی مردم محقق خواهد شد .

 

بیدخام تصریح کرد: در این طرح که به همت سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان کار و همکاری دستگاه های متولی از جمله شهرداری و بهزیستی اجرایی خواهد شد قسم عمده آن به فرهنگ سازی و عملیاتی شدن تفکیک زباله از مبدأ تاکید شده است .

 

وی با تأکید بر نقش سازمان مدیریت پسماند شهرداری در حذف پدیده زباله گردی کودکان گفت: اگر به درستی تفکیک زباله از مبدا اتفاق بیفتد به طور طبیعی پدیده زباله گردی و سوء استفاده از کودکان کار هم منتفی خواهد شد .

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به اهمیت نظارت جدی شهرداری ها به پیمانکارانی که کودکان کار را به کار می گیرند، یادآور شد: ضروری است موضوع خرید زباله و ضایعات از کودکان توسط بنگاه ها و مراکز تفکیک زباله توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان پیگیری و اقدامات لازم صورت گیرد.

 

کد خبر 1092037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha