تاسیس ۴۰ باب مدرسه به همت جمعیت خیریه نوبر

مدیر عامل جمعیت خیریه نوبر تبریز گفت: این مرکز از بدو تأسيس تاکنون حدود ۴۰ باب مدرسه در شهر تبريز و نقاط دوردست استان، احداث و راه‌اندازى کرده است.

«کاظم خاماچی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، به تشریح برنامه های فرهنگی و احداث واحد های آموزشی به همت این موسسه خبر داد و گفت: جمعيت خيريه نوبر تبريز، در سال ۱۳۲۶ در تبريز تأسيس شد و اکنون با فعالیتی نزدیک به 75 سال جزو يکى از معتبرترين و بزرگترين مؤسسات خيريه کشور می باشد و اکنون در سه مورد خاص محدودیتی در پذیرش افراد وجود ندارد و تامین جهیزیه، عیادت و رسیدگی به بیماران نیازمند و رسیدگی به خانوده ایتام سه محور دائمی فعالیت این مرکز می باشد.

مدیر عامل جمعیت خیریه نوبر در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام بازگشایی مدارس گفت: این موسسه در خصوص پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان تحت پوشش خود از آغاز تحصیل تا ورود با مراکز آموزش عالی و تامین هزینه دانشجویان تحت پوشش این عزیزان را همراهی می کند.

خاماچی با اشاره به پرداخت کمک هزینه خرید لوازم التحریر و همچنین تهیه برخی از این موارد گفت: بحث آموزش و کسب مدارج عالی علمی توسط فرزندان خانواده های تحت پوشش از جمله مهم ترین اولویت های این مرکز می باشد.

وی در این راستا یادآور شد: جمعيت خيريه نوبر از بدو تأسيس تاکنون حدود 40 باب مدرسه  در پایه های دبستان، راهنمایى و دبيرستان در شهر تبريز و نقاط دوردست استان، احداث و راه‌اندازى کرده است.

مدیر عامل جمعیت خیریه نوبر تصریح کرد: اولين آنها در تبريز خيابان ۱۷شهريور جديد جنب کوچه ارک دبستان دخترانه هاشميه است و ساير موارد در دهات واجد شرايط و فاقد مدرسه ساخته شده  است که از آن جمله مى توان روستاى محمد صلاح لو، سارى‌بيگلو، باروق هريس، عنصرود اشاذره کرد.

وی افزود: بعضى از اين مدارس توسط خيرين اداره مي شود و قسمت عمده تحويل اداره آموزش و پرورش شده است که توسط آن اداره، راه اندازى شده و اداره مي شود.

خاماچی در ادامه با بیان اینکه پايه و اساس هر جامعه، فرهنگ آن است، گفت: هرگاه هر ملتى از فرهنگ بالائى برخوردار باشد مشکلات اجتماعى آنان بمراتب کم و کمتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: احداث و تجهیز بنياد مطالعات و تحقيقات و انتشارات امام محمدباقر(ع) توسط جمعيت خيريه نوبر یکی از امور این مرکز جهت ارتقای فرهنگ جامعه در شهر تبريز می باشد.

وی ادامه داد: این بنیاد در يک ساختمان قديمى در خیابان شهید مطهری تبریز واقع شده است که با ۹۵۰ متر زمين و ۱۰۰۰ متر مربع زير بنا و دارا بودن دهها هزار جلد کتاب، در خدمت جامعه قرار مى‌گيرد .

و اميد است که به لطف و احسان خداوند کريم، بازده مفيد و مؤثر آن در سطح جامعه آشکار گردد.

خاماچی یادآور شد: جمعيت خيريه نوبرعلاوه بر رفع نياز هاى مادى خانواده های تحت پوشش خود، تأمين مايحتاج روحى، اخلاقى، اجتماعى و اقتصادى این خانواده‌ها را نیز جز اولویت های مرکز قرار داده است.

 

 

کد خبر 1092045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha