پرداخت مستمری به خانواده های دارای فرزند چندقلو

میرزایی گفت: سازمان بهزیستی به خانواده های دارای فرزند چندقلو مستمری پرداخت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «پری میرزایی» شب گذشته (دوشنبه 15 شهریور) در گفتگوی خبری شبکه قزوین بیان کرد: سازمان بهزیستی در راستای سیاست های گسترش جمعیت و تشویق به فرزندآوری مکلف به حمایت از خانواده های دارای فرزندچندقلو شده است.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین ادامه داد: یکی از خدماتی که سازمان بهزیستی به این خانواده ها ارائه می دهد، پرداخت مستمری است که تا پایان سن 6 سالگی فرزندان چندقلو این مستمری پرداخت می شود که در حال حاضر به خانواده چهار نفره 900 هزار تومان و خانواده پنج نفره یک میلیون و 100 هزار تومان مستمری پرداخت می شود.

 

وی عنوان کرد: از دیگر خدمات، تأمین بخشی از هزینه های شیرخشک فرزندان چندقلو  تا سن 2 سالگی است و پرداخت کمک های موردی در قالب درمان، تأمین مسکن، مشاوره و غیره از دیگر خدمات به خانواده های دارای فرزندچندقلو است.

 

میرزایی خاطر نشان کرد: خانواده های دارای فرزند سه قلو مستمری برای آنها برقرار می شود ولی برای خانواده های دارای فرزند دوقلو شرایطی برای پرداخت مستمری لحاظ شده است از جمله این خانواده پنج نفره یا بیشتر باشد، یکی از فرزندان دوقلو دارای بیماری باشد و یا اینکه خانواده از طریق روش های کمک به بارداری بارور شده باشند.

 

وی یادآور شد: متقاضایان برای دریافت خدمات مذکور باید به بهزیستی شهرستان خود مراجعه کرده ومدارک لازم را ارائه دهند و در صورت تائید می توانند زیرپوشش قرار گیرند.

 

کد خبر 1092070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha