برطرف شدن مشکل حوزه آب روستای خرق، نیاز به اعتبار ملی دارد

سرپرست آب و فاضلاب فاروج گفت: برآورد اعتباری انجام شده برای برطرف شدن مشکل حوزه آب روستای خرق، ۲۰ میلیارد ریال است که فقط از محل منابع ملی ممکن است.

«عباس دارابی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: برآورد هزینه انجام شده مربوط به سال گذشته و با توجه به اینکه این روستا از روستاهای پرجمعیت،  گردشگری  و بزرگ شهرستان است در پیک مصرف با کمبود آب مواجه است.

 

سرپرست آب و فاضلاب شهرستان فاروج با اشاره به اینکه برآورد انجام شده به نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، بیان کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات شهرستان، در ردیف های اعتباری این هزینه لحاظ نشده و باید از منابعی همچون اعتبارات ملی پیگیری و لحاظ شود.

 

وی نیاز آبی این روستا را،  10لیتر بر ثانیه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با کمبود چهار لیتر بر ثانیه مواجه هستیم.

 

دارابی با اشاره به اینکه تامین بخشی از نیاز آبی روستای خرق بر اساس توافق از مجتمع روستای بام اسفراین است، بیان کرد: با توجه به بالا رفتن مصرف آب در بعضی فصل ها، خط پاسخگوی نیاز نیست و آب به خرق نمی رسد.

 

وی افزود: در نشست با مسئولان مرتبط در شهرستان اسفراین، برای کاهش مشکلات مقرر شد به صورت مستقیم از چاه مجتمع بام برای روستای خرق تا زمان برطرف شدن مشکل، آب برداشت شود.

 

سرپرست آب و فاضلاب فاروج گفت: در صورت تامین اعتبار مشکل آب روستای خرق برطرف می شود.  

 

کد خبر 1092080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha