دستگاه های اجرایی برنامه های اثربخش در هفته دفاع مقدس برگزار کنند

فلاحی گفت: از تمامی دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی انتظار داریم برنامه های اثربخش و با کیفیتی در هفته دفاع مقدس برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا فلاحی» امروز (16 شهریور) در جلسه هماهنگی بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس نهبندان اظهار کرد: اینکه ما امروز با آسایش و آرامش مسئولیت هایی را داریم به واسطه رشادت های رزمندگان دفاع مقدس است که بسیاری از آنها گمنام هستند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به منویات رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است، گفت: ما نتوانسته ایم از این گنجینه عظیم و بزرگ به درستی استفاده کنیم.

 

وی بیان کرد: متولی هماهنگ کننده بخش حفظ ارزش های دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است اما برای اجرای سیاست ها و خط مشی ها همه ادارات باید دخیل باشند.

 

وی ادامه داد: دفاع مقدس باید مردمی پیش برود و نباید به اعتبارات متکی باشیم؛ برای موزه دفاع مقدس از سال 91 ردیف اعتباری ملی داریم اما تاکنون هیچ اعتباری برای آن نیامده است اما کارهای بزرگی با کمک مردم برای گرامیداشت شهداء انجام شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: 20 درصد از منابع مختلف ادارات به موزه ایثار و شهادت باید پرداخت شود، انتظار داریم برنامه های اثربخش و با کیفیتی توسط همه دستگاه ها در هفته دفاع مقدس برگزار شود؛ همچنین به شبهات کارکنان جوان که هیچ تجربه ای از جنگ ندارند باید پرداخته شود تا فرهنگ دفاع مقدس نشر داده شود.

 

فلاحی بیان کرد: رزمندگان دفاع مقدس باید در بین کارکنان خاطره های جنگ را تعریف کنند این مهم منجر به نشر ارزش های دفاع مقدس می شود. همچنین نشست های علمی و پژوهشی دفاع مقدس، چرایی و پیروزی های آن باید در حوزه های علمیه و توسط مدرسان در دانشگاه تبیین شود چراکه جوانان نیاز به کرسی های آزاد اندیشی هستند، اینگونه برنامه ها به تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد.

 

وی به توجه ویژه به استفاده از فضای مجازی در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بهترین فرصت و پرمخاطب ترین فضا، همین فضای مجازی است لذا باید با تولیدا محتوای متناسب و بامفهوم و سبک زندگی جهادی در این فضا بپردازیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه ما در انقلاب اسلامی الگوهایی همانند شهدا داریم، ولی سبک زندگی ما برگرفته از سبک زندگی غربی شده است، گفت: بیان درس ها، پیروزی ها، بیان خاطرات در مساجد، مدارس و بستر فضای مجازی، استفاده از رسانه های دیداری و شنیداری، برگزاری تئاتر و فیلم در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس مهم هستند لذا در این هفته، برگزاری شعر دفاع مقدس و مسابقه فانوس را خواهیم داشت.

 

فلاحی خاطرنشان کرد: برای توسعه حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس که با هدف استفاده از ظرفیت های بیشتر و ادای دین و حق شهرستان ها است اما کمتر به آن توجه شده است، البته شورای هماهنگی با حمایت استاندار راه اندازی کردیم که به پیشرفت برنامه ها کمک کرد و جایگاه حقوقی به حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس داد.

 

گفتنی است در این جلسه «حبیب الله فراشی» به عنوان نمانیده حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان نهنبدان معرفی شد.  

کد خبر 1092104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha