فراخوانی برای شرکت در دومین همایش علمی بین المللی«حرکت علمی کربلا در قرن دهم»

مرکز میراث کربلا با اعلام محورهای همایش علمی بین المللی «حرکت علمی کربلا در قرن دهم» از پژوهشگران و محققان برای شرکت در این همایش دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مرکز میراث کربلا وابسته به بخش امور معارف اسلامی و انسانی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) از همه پژوهشگران و محققان و متخصصان خواست تا در دومین همایش بین المللی با عنوان « حراك كربلاء العلميّ في القرن العاشر الهجري» (حرکت علمی کربلا در قرن دهم هجری) شرکت کنند.

این دوره از همایش بین المللی با شعار «تراثنا هویتنا»(میراث ما هویت ماست) در 17 و 18 نوامبر 2022 میلادی برگزار می شود.

 

مدیریت این مرکز اعلام کرد: هدف این همایش بررسی حرکت علمی در شهر کربلای معلی در قرن دهم هجری، معرفی شخصیت های این قرن، مشخص کردن گنجینه های پنهان نسخه های خطی در این قرن و ادامه اشاعه تفکر و اندیشه علمی کربلایی در زمان های مختلف است.

محورهای این همایش شامل علوم قرآن و تفسیر، علوم حدیث و رجال، ، فقه و اصول، علوم فلسفه و کلام و منطق، علوم و ادبیات زبان عربی، تاریخ و سیره، نسخه های خطی کربلای( مطالعه، تحقیق و نقد) و فهرست ها و کتابشناسی است.

 

مدیریت این مرکز درباره شرایط شرکت در این همایش اعلام کرد: مقاله و تحقیق باید براساس روش تحقیق علمی و برنامه های متعارف جهانی باشد و باید به یکی از زبان های عربی و انگلیسی نوشته شود. این مقاله و تحقیق باید روی A4 به همراه یک نسخه CD ارایه شود. همچنین باید پنج هزار کلمه با فونت « Simplified Arabic» باشد.

خلاصه این مقاله و تحقیق به زبان عربی و انگلیسی نزدیک به 350 کلمه باشد. آخرین مهلت ارسال مقاله کامل تا 17 نوامبر 2022 است.

 

مشارکت در این همایش رایگاه است و هیچ هزینه مالی برای مشارکت ندارد. اقامت برای پژوهشگران و مهمانان داخل و خارج از عراق در طول این همایش را عراق فراهم می کند.

علاقه مندان برای شرکت در این همایش می توانند با این شماره (009647729261327) در تلگرام یا واتس آپ تماس بگیرند.

 

کد خبر 1092118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha