توزیع ۷۰ بسته معیشتی در راستای اجرای طرح «شمیم حسینی» در نهبندان

بهادری با بیان اینکه در راستای اجرای طرح «شمیم حسینی» ۷۰ سبد معیشتی به ارزش ۲۱۰ میلیون ریال بین نیازمندان توزیع می شود، گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون ۱۶۵ میلیون ریال جهت اجرای نیات موقوفات جهت اطعام عزاداران و تهیه ماسک در نهبندان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید بهادری» امروز (16 شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه نهبندان در ماه محرم همزمان با آغاز ماه محرم اقدام به برگزاری طرح های «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» جهت اجرای نیات واقفین کرده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان در ادامه بیان کرد: طرح «بصیرت عاشورایی» در چهار نقطه از شهرستان نهبندان از جمله امامزاده سیدعلی(ع)، امامزاده سیدالحسین(ع)، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و مجتمع فرهنگی صاحب الزمان(عج) اجرا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه 19 هزار و 800 پُرس غذای گرم از ابتدای ماه محرم تاکنون در نهبندان توزیع شده است، ادامه داد: از این تعداد 18 هزار و 700 پُرس با کمک خیرین و 700 پُرس از محل درآمد موقوفات و 900 پُرس غذای دیگر نیز از محل درآمد بقاع متبرکه این شهرستان بین نیازمندان توزیع شده است و بحث توزیع ۲ هزار و ۸۰۰ عدد ماسک نیز در دستور کار قرار گرفت.

 

بهادری به بحث روضه های خانگی اشاره کرد و گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون در این راستا با توجه به شیوع ویروس کرونا 19 جلسه روضه خانگی در این شهرستان با حضور مبلیغین بومی و اعزامی برگزار شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با بیان اینکه 86 موقوفه با نیت ماه محرم و صفر در این شهرستان به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد 38 موقوفه در قالب اطعام، عزاداری و تعزیه داری ماه محرم اجرای نیت شده است و 48 موقوفه دیگر نیز در قالب طرح «شمیم حسینی» جهت تهیه بسته های معیشتی اجرای نیت می شود.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در مجموع 165 میلیون ریال جهت اجرای نیات موقوفات از ابتدای ماه محرم تاکنون در نهبندان هزینه شده است، گفت: در راستای اجرای طرح «شمیم حسینی» 70 سبد معیشتی به ارزش 210 میلیون ریال بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1092141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha