درخواست سازمان های حقوقی برای آزادی دکتر السنکیس پس از دو ماه اعتصاب غذای کامل

سازمان های حقوقی از آل خلیفه خواستند تا به سرعت «دکتر عبدالجلیل السنکیس» فعال حقوقی بحرینی را که وارد سومین ماه اعتصاب غذا شده است، آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، تعدادی از سازمان های حقوقی از مقامات آل خلیفه خواستند تا به سرعت «عبدالجلیل السنکیس» استاد و فعال حقوقی بحرینی را که دو ماه اعتصاب غذای خود را کامل کرده است، آزاد کنند.

 

مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه توئیتر خود نوشت: شصت روز از اعتصاب غذای عبدالجلیل السنکیس، رهبر سیاسی بحرین تا امروز می گذرد، وی از سال 2011 میلادی در زندان های آل خلیفه است.

این مرکز تاکید کرد: باید بحرین پرونده زندانیان سیاسی را حل کند. زیرا این پرونده ها به حالت تعلیق است و باری بر دوش مقامات این کشور از سال 2011 میلادی است.

این مرکز در صفحه توئیتر خود خواستار آزادی السنکیس شد.

 

در همین حال، سازمان صلح برای دمکراسی و حقوق بشر اعلام کرد: بازداشت دکتر عبدالجلیل السنکیس براساس مفاد قوانین بین المللی حقوق بشر بازداشت خودسرانه است.

این سازمان از دولت بحرین خواست تا به نقش مدافعان حقوق بشر احترام بگذارد و باید از این مدافعان حمایت شود.

این سازمان همچنین از دولت بحرین خواست تا به سرعت السنکیس و همه بازداشت شدگان سیاسی و عقیدتی در زندان های آل خلیفه را آزاد کند.

 

مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر نیز اعلام کرد: السنکیس دو ماه اعتصاب غذای خود را در اعتراض به شرایط بازداشتش و بدرفتاری و تخلفاتی که داخل زندان جَو صورت می گیرد، به پایان برساند و وارد ماه سوم شود.

این مرکز اعلام کرد: السنکیس یک زندانی عقیدنی است و بازداشت وی به دلیل ابراز عقاید و نظراتش انجام شده است. به همین دلیل از آل خلیفه خواسته می شود تا دادخواست آزادی وی را امضا کند.

 

موسسه حقوق بشر و دموکراسی بحرین اعلام کرد: السنکیس از بیش از دوماه پیش اعتصاب غذا خود را آغاز کرده است و از بیش از 51 روز پیش به دلیل وخامت وضعیت جسمی اش به دلیل اعتصاب در بیمارستان به سر می برد. وی 3831 روز پشت میله های زندان است.

این موسسه اعلام کرد: 16 سازمان حقوقس و بیش از یکصد دانشگاه همبستگی خود را با دکتر عبدالجلیل السنکیس اعلام و خواستار آزادی بدون قید و شرط وی شدند.

کد خبر 1092192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha