۲۹۷ تعاونی در استان زنجان فعال است

انصاری گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۷۲۷ تعاونی در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد ۲۹۷ تعاونی فعال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان امروز در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان زنجان، اظهار کرد: تشکیل تعاونی‌ها به عنوان یکی از چرخه‌های اقتصادی و توسعه‌ای انجام می شود.

 

محمدرضا انصاری با بیان اینکه  در حال حاضر ۴ هزار و ۷۲۷ تعاونی در استان زنجان فعالیت دارند، افزود: از این تعداد 297 تعاونی در استان فعال است.

 

وی با یادآوری اینکه وضعیت تعاونی‌های راکد و غیر فعال در استان زنجان پیگیری می‌شود، گفت: باید دلایل خارج شدن تعاونی‌ها از چرخه فعالیت در استان زنجان بررسی شود.

 

این مسئول با بیان اینکه شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان زنجان از اردیبهشت ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: ۱۳۲ تعاونی در این جشنواره شرکت کردند که بر اساس اسناد بارگزاری شده هفت شرکت شایسته تقدیر بوده و تعاونی‌ها برتر امروز معرفی می‌شوند.

 

در ادامه مدیر عامل تعاونی پدیده طلایی طارم با بیان اینکه این تعاونی در راستای تولید انواع روغن از دانه‌های روغنی فعالیت می‌کند، گفت: عدم همکاری مستمر با جهادکشاورزی و استاندارد زنجان از مشکلات این تعاونی است که هنوز این مشکلات حل نشده است.

 

نماینده تعاونی‌های دانش بنیان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بخش دانش بنیان از حمایت‌های لازم در استان‌ها برخوردار نیست، گفت: اگر فنآوری به کمک تعاونی‌ها نبایید با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

 

محمدی با بیان اینکه مرکز نوآوری زنجان در حد یک مرکز نبوده و زنجان دارای کارخانه نوآوری نیست، افزود: بخش دانش بنیان نیازمند حمایت معنوی است تا زمین یا سوله مورد نظر برای مرکز نوآوری استان اختصاص یابد.

 

وی گفت: سختگیری‌های اداری و بوروکراسی زاید در استان زنجان بیش از حد بوده و این امر مشکلات بیشماری را به وجود آورده است.

 

نماینده تعاونی‌های دانش بنیان گفت: زنجان قطب آی تی و برق در کشور است اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و ضعیف عمل نشده است.

 

محمدی یادآورشد: نخستین شهرک صنعتی هوشمندسازی در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود که ضروری است حمایت‌های لازم در این زمینه انجام شود.

کد خبر 1092206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha