شرکت بچه‌های مسجدی روستای صلوات‌آباد در کلاس‌های مجازی آموزش قرآن کریم/کانون‌های مساجد نیازمند حمایت مسئولان

مدیر کانون فرهنگی امام شافعی روستای صلوات‌آباد شهرستان سنندج از شرکت بچه‌های مسجدی این روستا در کلاس‌های مجازی آموزش قرآن کریم خبر داد.

زهره ارشدی مدیر کانون فرهنگی هنری امام شافعی روستای صلوات‌آباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری امام شافعی مسجد روستای صلوات‌آباد شهر سنندج در ایام تابستان امسال با برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم در فضای مجازی اقدام به تقویت فعالیت‌های قرآنی قرآن‌آموزان این روستا کرده است.

 

وی افزود: باتوجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، کلاس‌های آموزشی این کانون فرهنگی از حضوری به شیوه مجازی تغییر یافت و بچه‌های مسجدی و قرآن‌آموزان روستای صلوات‌آباد با بهره‌گیری از فضای مجازی در کلاس‌های کانون شرکت می‌کنند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا منحر به تعطیلی کانون‌های فرهنگی و کلاس‌های آموزشی این کانون در قالب حضوری و چهره به چهره شد و این مهم منجر به کاهش ایجاد انگیزه جوانان و نوجوانان روستا در کلاس‌های آموزشی شده است.

 

 

مدیرکانون فرهنگی روستای صلوات‌آباد شهرستان سنندج خاطر نشان کرد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا کلاس‌های مختلف از جمله پرورش هوش و استعداد، چرتکه، مهارت‌های ACDL، کلاس‌های قصه‌گویی، صنایع دستی از جمله گیوه‌بافی و حفظ قرآن کریم و غیره در این کانون فرهنگی برگزار می‌شد که باتوجه به رعایت حال مردم و سلامت اهالی روستا این کلاس‌ها تعطیل و فعالیت‌های قرآنی نیز در فضای مجازی دنبال می‌شود.

 

 

ارشدی خواستار حمایت مسئولان از کانون‌های فرهنگی شد و گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد بازوان توانمندی برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی در سطح شهر و روستاها به شمار می‌روند و تعطیلی این کانون‌ها منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه این کانون فرهنگی چهارصد عضو فعال دارد، اعلام کرد: کمک مسئولان به تقویت کانون‌ها می‌تواند زمینه شکوفایی استعدادهای چهره‌‌های مسجدی و ایجاد خلاقیت و شور و نشاط اجتماعی را فراهم آورد.

 

 

وی همچنین از فعالیت گروه تبلیغ مسائل بهداشتی و توزیع ماسک و موادضدعفونی کانون امام شافعی خبر داد و گفت: تمامی اقدامات این کانون با همراهی بچه‌های مسجدی و اعضای کانون فرهنگی هنری امام شافعی دنبال می‌شود.

 

 

کانون فرهنگی هنری مسجد امام شافعی روستای صلوات‌آباداز سال 95 راه‌اندازی شده و در طول فعالیت خود علاوه بر اقدامات یاد شده زمینه‌ساز برگزاری کلاس‌های سوادآموزی و کمک به ارتقای سطح سواد اهالی روستا بوده است.

 

کد خبر 1092222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha