فعالیت های فرهنگی هنری در ۲۰ نقطه استان سمنان اجرا می شود

حجت الاسلام موسوی از اجرای برنامه های فرهنگی هنری با مشارکت کانون های مساجد در ۲۰ روستا و شهر غیر مرکز شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان ، حجت الاسلام «سیدعلی موسوی» در نشست وبیناری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به همراه معاونان و کارشناسان و نیز روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: از این تعداد ۱۳ روستا و هفت شهر در استان سمنان انتخاب شده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه دفتر فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص وظایفی را به کانون های فرهنگی هنری مساجد محول کرده است اظهار داشت: در این خصوص در استان سمنان ۲۰نقطه شهری و روستایی تعیین و مقرر شده این مناطق طرح و برنامه های خود را ارائه و برای حمایت از این روستاها و شهرها در توسعه فرهنگ و هنر ۵۰ میلیون ریال به هر منطقه کمک و حمایت می شود.

 

وی با بیان اینکه این روستاها و شهرها بایدبرای اجرای طرح ها و برنامه های خود علاوه بر این کمک، از کمک ها و منابع محلی نیز استفاده کنند افزود: در این خصوص هفت شهر ایوانکی، شهمیرزاد، حسین آباد کالپوش، کلاته خیج، دیباج، بیارجمن و درجزین تعیین شده اند.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: روستاهای خیرآباد در سمنان، نردین در میامی، ده سلطان آرادان، خطیر کوه مهدیشهر، ریکان گرمسار، اروانه سرخه، معلمان و صح دامغان به همراه سه روستای قرآنی افتر شهرستان سرخه، جزن دامغان و میقان شاهرود در این برنامه انتخاب شده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  با بیان اینکه در این روستاها با کمک کانون های فرهنگی هنری برنامه های فرهنگی هنری اجرا می شود  اضافه کرد: در شهرها نیز با حمایت و کمک امامان جمعه در توسعه فعالیت های فرهنگی هنری اقدام خواهد شد.

 

وی از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا در خصوص تحقق این برنامه مهم که نقش مهمی در توسعه فعالیت های فرهنگی هنری دارد برنامه ریزی و فعالیت کنند.

کد خبر 1092225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha