یک میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فعالیت های فرهنگی هنری دراستان سمنان

فلاح لاله زاری از پیش بینی یک میلیارد ریال از اعتبارات این اداره کل برای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در روستاها و شهرهای غیر مرکز شهرستان خبر داد و گفت: این رقم یک چهارم کل اعتبارات فرهنگی و هنری این استان در سالجاری است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان، «فرشید فلاح لاله زاری» در نشست معاونان و کارشناسان و نیز حضور وبیناری روستای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه حجم خوبی از اعتبارات با توجه به توان مالی این اداره کل برای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در روستاها و شهرهای غیر مرکز شهرستان در نظر گرفته شده است تاکید کرد: برای اجرای این برنامه ها در هر شهر و روستا ۵۰میلیون ریال پیش بینی شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: مسوولان شهرها و روستایی که این اعتبارات برای توسعه فعالیت های فرهنگی هنری آنها اختصاص یافته است باید با استفاده از منابع محلی تا ۲۰۰میلیون ریال در این زمینه هزینه کنند.

 

وی، از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها خواست تا در شهرها و روستایی که این برنامه در آنها اجرا می شود تفاهم نامه های منتعقد و زمینه لازم را برای تحقق اهداف این طرح فراهم سازند.

 

فلاح لاله زاری  با اشاره به اینکه در این خصوص در استان سمنان ۲۰ نقطه شامل ۱۳ روستا و هفت شهر انتخاب شده است  اظهارداشت: در روستاها با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد و موسسه های قرآنی و در شهرها با کمک امامان جمعه در خصوص گسترش اجرای برنامه های فرهنگی هنری اقدام خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  در ادامه  با بیان اینکه سند کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی توسط سازمان امور اجتماعی تدوین و ابلاغ شده است گفت: در آن وظایفی برای فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی شده است.

 

وی تاکید کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها در خصوص اجرای این سند اقدام و با طرح موضوع در شورای فرهنگ عمومی شهرستانها در خصوص وظایف محوله برنامه ریزی کنند.

 

در ادامه مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان نیز با تبیین اهداف این سند و اینکه بهزیستی مجری و سایر دستگاهها در این سند همکار هستند گفت: در شورای فرهنگ عمومی شهرستانها دستگاه متولی این سند دعوت شود تا در خصوص آن گزارشی ارائه کند.

 

«حجت الله کرمانی»، محور این سند را تلاش برای برنامه ریزی در خصوص کاهش آسیب اجتماعی طلاق در جامعه دانست و گفت: در این خصوص با مشارکت شورای فرهنگ عمومی و دستگاههای مرتبط باید برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت تدوین و ارائه شود.

کد خبر 1092233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha