۱۷ تعاونی برتر گلستان تجلیل شدند/ برگزاری سالانه بیش از ۴۰ هزار نفر ساعت آموزش برای تعاونی ها

مازندرانی گفت: امسال مدیرعامل شرکت تعاونی مرتع داران گلستان شایسته تقدیر ملی شدند و ۱۷ تعاونی استانی به عنوان تعاونی برتر گلستان انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سعید مازندرانی» ظهر امروز(سه شنبه ۱۶ شهریور) در جشنواره تقدیر از تعاونی های برتر استان گلستان اظهار کرد: بحث تعاونی، تولید و اشتغال دغدغه همه روزه مردم و مسئولان است اما در هفته تعاون برای بزرگداشت این مسئله، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ تعاونی برنامه های ویژه ای برگزار می شود تا ضمن ارائه عملکرد بخش تعاون از بزرگان این حوزه تجلیل شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: امسال به مناسبت هفته تعاون ۱۳ طرح تعاونی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد که ارزش سرمایه گذاری این طرح ها بیش از ۸۸ میلیارد تومان بوده و برای ۶۰ نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است.

 

وی بیان کرد: همه ساله در جشنواره تعاونی های برتر سامانه ای را برای شناسایی تعاونی های برتر راه اندازی می شود و تعاونی ها براساس معیارهای مختلف اعم از میزان اشتغال، خودکفایی ایجاد شده برای کشور، میزان صادرات، توجه به محیط زیست و منابع طبیعی و نوآوری توسط داوران استانی و ملی سنجیده می شوند.

 

مازندرانی گفت: خوشبختانه امسال مدیرعامل شرکت تعاونی مرتع داران گلستان شایسته تقدیر ملی شدند و ۱۷ تعاونی استانی در رسته ها و رده های مختلف به عنوان تعاونی برتر گلستان انتخاب شدند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به مشکلات تعاونی ها اشاره کرد و افزود: همیشه در خصوص حل مشکلات تعاونی ها نشست های تخصصی با دستگاه هایی اعم از امور مالیاتی، صمت و تامین اجتماعی و گمرک برگزار می شود اما مشکل اکثر تعاونی ها در دریافت تسهیلات و ایجاد تضامین است.

 

وی بیان کرد: برای حل مشکل تعاونی ها در دریافت تسهیلات درخواست می کنیم که خط اعتباری ویژه در بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی تعاونی ها به این بخش اختصاص یابد.

 

مازندرانی یادآور شد: در بخش صادرات گمرک دستورالعمل های خاصی دارد و درخواست ما آسان سازی این دستورالعمل ها و افزایش تعاملات گمرک با تعاونی ها است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: سالانه بیش از ۴۰ هزار نفر ساعت آموزش با هدف توسعه دانش تعاون از طریق موسسات آموزشی، جهاد دانشگاهی، اتاق تعاون، بنیاد توسعه کارآفرینی برای تعاونگران و هیئت مدیره و اعضای تعاونی ها برگزار می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1092245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha