شهروندان هرچه سریعتر برای دریافت کارت‌ ملی اقدام کنند

لقمان گفت: شهروندانی که تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری پیامک دریافت کرده‌اند هر چه سریعتر برای دریافت کارت‌های هوشمند ملی به اداره ثبت‌احوال آستارا مراجعه کنند.

«ابراهیم لقمان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: كارت هوشمند ملی ضمن برقراری دولت الكترونيک با بهره‌مندی افراد از اين كارت‌ها یک شرايط امن در فضای ديجيتالی برقرار و حاكم می‌شود.

 

رییس اداره ثبت‌احوال بندر آستارا با بیان‌اینکه به شهروندانی كه كارت هوشمند ملی آنان آماده است پیامک ارسال می‌شود، افزود: افرادی که تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری پیامک دریافت کرده‌اند هر چه سریعتر برای دریافت کارت‌های هوشمند ملی به اداره ثبت‌احوال آستارا مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه آن تعداد از افرادی که تا اردیبهشت سال ۹۸ برای دریافت کارت اقدام کرده بودند کارت‌های ۹۹ درصد آنها آماده و در اداره ثبت‌احوال موجود است، تصریح‌کرد: آنهایی که برای صادر شدن کارت هوشمند ملی خود اقدام نکرده‌اند به اداره ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

 

لقمان با بیان‌اینکه کارت‌های ملی قبلی فاقد اعتبار است، گفت: شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال از کارکردهای کارت ملی هوشمند است که امید است این خدمات در آینده نزدیک به مردم ارائه شود.

 

رییس اداره ثبت احوال بندر آستارا با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت‌احوال کشور به عنوان مرجع امورهویتی کشور، صادر می‌شود و این کارت‌ها جایگزین کارت‌های ملی شده‌اند که با اتصال به یک کارتخوان، می ‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد، خاطرنشان‌کرد: با پیاده‌‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم شده که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شود.

کد خبر 1092266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha