گازرسانی به دورافتاده‌ترین نقاط روستایی زمینه‌ساز رفاه حال عمومی در مناطق روستایی است

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: گازرسانی به دورافتاده‌ترین نقاط روستایی زمینه‌ساز رفاه حال عمومی در مناطق روستایی است و تاکنون جمع كل شبكه‌هاي گازرساني شهري و روستايي در كردستان از مرز ۱۱ هزار و ۷۵۵كيلومتر گذشته است.

احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: جمع كل شبكه‌هاي گازرسانی اجراء شده در بخش شهري، روستايي و صنعتی در استان كردستان به عدد 11 هزار و 755 کیلومتر رسیده است.

 

وی در مورد اهميت گسترش شبكه‌هاي گازرساني، گفت: با نگاه كنجكاوانه و دقيق به وضعيت جغرافيايي استان كردستان، سختي گسترش شبكه‌هاي گازرساني در اين استان براي همگان نمايان مي‌شود و گاهي اوقات باید براي عبور از بافت‌هاي سنگي يا عبور از رودخانه‌ها، هفته‌ها وقت گذاشت.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه شبكه‌هاي گازرساني داراي حساسيت و ويژگي خاصي هستند، بيان کرد: بدون افزايش طول شبكه‌ها امكان خدمت‌رساني ميسر نحواهد شد و به اين دليل كاركنان تلاشگر شركت گاز استان كردستان در چند سال اخير با همت والا و در راستای افزايش رفاه عمومي، موفق شده‌اند شبكه‌هاي گازرساني را به دورترين نقاط استان برسانند.

 

فعله‌گري با بیان اینکه امسال اجرای طرح‌های گازرسانی در استان با سرعت زیادی در حال اجراست، افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی گازرسانی در 125 روستای استان فعال است که به امید خدا و تلاش همکاران ساعی شرکت گاز استان کردستان تعداد روستاهای گازدار تا پایان سال جاری از مرز 1500 روستا عبور خواهد کرد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد طول شبكه‌هاي توزيع گازرساني استان گفت؛ هم اکنون طول شبكه‌هاي گازرساني در سطح شهرها و روستاهاي استان كردستان 11 هزار و  755 كيلومتر بوده كه 2 هزار و 969 كيلومتر در سطح شهرها و 8 هزار و 168 كيلومتر در سطح روستاها و  618 كيلومتر در محورهاي صنعتي صورت گرفته است.

 

فعله‌گری با بیان اینکه اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و سنگلاخی در دست اجرا است، افزود: با توجه به اینکه برای اتمام شبكه‌گذاري در روستاهاي باقيمانده احتياج به لوله‌گذاری بیشتری است، پس طول شبكه‌هاي گازرساني در سال آتي با افزايش چشمگيري روبرو ‌خواهد شد.

 

گفتني است، در حال حاضر، ۳۱ شهر و یک‌هزار و ۴۲۵ روستاي استان كردستان با ضريب نفوذ ۱۰۰ درصد در جمعيت شهري و ۹۶.۵ درصد در جمعيت روستايي تحت پوشش گاز طبيعي هستند.

کد خبر 1092267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha