کارگاه‌های آموزشی مرتبط با کنترل وزن دانش‌آموزان در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: کارگاه‌های آموزشی کاربردی مرتبط با کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در نشست هیئت علمی چهارمین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی که با دستور کار برقراری ارتباط وبیناری با انجمن تغذیه ایران، بررسی آخرین اقدامات کمیته های اجرایی و علمی، وضعیت مقالات و آثار دریافتی و همچنین ارائه و دریافت پیشنهادات اعضای هیئت علمی و مدیران ستادی همایش برگزار شد، از همکاری و حضور فعال اساتید دانشگاه استان در همایش های چند سال اخیر تشکر کرد و این حضور را با توجه به تنوع گرایش های تحصیلی آنان فرصت ارزشمندی برای کیفیت بخشی و خروجی اثربخش برای ورزش دانش آموزی کشور در این رویداد مهم علمی دانست.

 

 

وی از همایش‌های علمی به عنوان نقطه عطفی در حیطه فنی و دانشی تربیت بدنی نظام تعلیم و تربیت نام برد و خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی مطابق با نیاز جامعه مخاطب بیشتر از ارائه مقالات و تحقیقات در همایش برای همکاران فرهنگی می‌تواند اثربخش باشد و چون همایش چهارم با تأکید بر کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان برگزار می شود، لذا می‌توان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با این موضوع در آموزش و ارائه مطالب مفید برای همکاران فرهنگی و در نهایت انتقال این محتواها به دانش‌آموزان و والدین سراسر کشور اثرگذار ظاهر شد.

 

 

فربانی برقراری ارتباط با انجمن تغذیه ایران با توجه به مقوله تغذیه به عنوان یکی از محورهای اصلی طرح کوچ بسیار ارزشمند و اثربخش دانست و ضمن تقدیر از همکاری اعضای این انجمن با دبیرخانه همایش اظهار امیدواری کرد که بتوان در این حوزه محتوا و نسخه های کاربردی را به عنوان راهنما و مشاور در اختیار جامعه فرهنگیان کشور قرار داد.

 

 

رئیس چهارمین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی از مدیریت و برنامه‌ریزی اصولی و مؤثر معاونت تربیت بدنی و سلامت استان در راستای انجام موفق وظایف سازمانی تقدیر کرد و افزود: تلاش‌های و اقدامات این معاونت و همکاران ایشان در حوزه‌های مختلف فعالیتی ورزش دانش‌آموزی قابل تحسین بوده و در زمینه برگزاری همایش و رویدادهای علمی نیز این موفقیت‌ها مورد تأیید همکاران ستادی وزارت و جامعه مخاطب قرار گرفته که موجب افتخار همگان است.

 

 

 ورزش دانش‌آموزی کردستان پیشرو در برگزاری رویدادهای علمی ملی

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان و نایب رئیس همایش ضمن بیان ضرورت برگزاری رویدادهای علمی تحت عناوین همایش و کارگاه‌های آموزشی به عنوان مهمترین فرصت برای ارتقای سطح دانش فنی و تخصصی دبیران تربیت بدنی کشور، خاطر نشان کرد: ورزش دانش‌آموزی و حوزه معاونت تربیت بدنی استان کردستان در طول ۵ سال اخیر پیشرو و خط شکن برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی تربیت بدنی آموزش و پرورش بوده و امروز به عنوان یک برند علمی در سطح کشور مطرح شده است.

 

 

افشین خوش‌گوار یادآور شد: اکنون با توجه به توانمندی‌ها و شایستگی‌های فنی و تخصصی دبیران تربیت بدنی کردستان، شاهد حسن نظر و اعتماد معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به همکاران آموزشی استان هستیم که با عنایت به این نگاه ویژه تا به حال معاونت تربیت بدنی و سلامت استان و انجمن علمی آموزشی معلمان تربیت بدنی کردستان علاوه بر میزبانی همایش‌های ملی، در تولید محتواهای آموزشی در قالب کتاب و فیلم به ویژه در دوران کرونا نقش بسیار فعال و سازنده‌ای در سطح کشور داشته‌اند.

 

 

وی با اشاره به برگزاری موفق همایش سوم در آبان سال ۹۹ به صورت مجازی، به انجام مقدمات همایش چهارم با اعلام درخواست برای حضور حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش  در مراسم افتتاحیه همایش سوم، اشاره کرد و گفت: بعد از قبول این درخواست از سوی معاون تربیت بدنی و سلامت، همکاران ستادی وزارتخانه بسترهای لازم را نیز جهت اطلاع رسانی برگزاری مطلوب این همایش فراهم کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان در پایان اظهار امیدواری کرد که با حضور فعال اساتید دانشگاه‌ها و فارغ التحصیلان دوره‌های تحصیلات تکمیلی و همچنین همکاران فرهنگی سراسر کشور، همایش چهارم با کیفیت بالا و همراه با دستاوردهای ارزشمند برای ورزش دانش‌آموزی کشور برگزار شود.

 

 

 در ادامه این نشست حامد نظرویسی دبیر علمی همایش در گزارشی اهداف برگزاری همایش، دستاوردهای راستی آزمایی شده ی همایش های گذشته، آمار مقالات دریافتی و همچنین پیشنهادات و درخواست های دبیرخانه همایش و انجمن علمی دبیران تربیت بدنی استان کردستان را ارائه کرد.

 

 

 برای همکاری با همایش آمادگی کامل داریم

 

رئیس انجمن تغذیه ایران که به صورت مجازی در این نشست شرکت کرده بود به بیان دیدگاه‌های انجمن در خصوص همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی پرداخت.

 

 

جلال‌الدین میرزای رزاز ضمن بیان این که از سال گذشته و با ایجاد شبکه شاد تعامل و همکاری مطلوبی میان انجمن تغذیه ایران و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش وجود داشته از اهمیت طرح کوچ سخن به میان آورد و اجرای صحیح و اصولی این طرح را امری ضروری و انکار ناپذیر در سطح مدارس سراسر کشور دانست.

 

 

وی در ادامه ضمن تشکر از دبیرخانه علمی همایش به جهت دعوت از انجمن، بر وجود تعامل و انجام همکاری های مدنظر اعضای هیئت علمی از سوی اعضای انجمن تغذیه ایران تأکید کرد و یادآور شد: چهار نفر از اساتید باتجربه و سطح عالی کشور در حوزه علوم تغذیه، آماده برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی مرتبط با کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در ایام برگزاری همایش هستند که امیدواریم شرکت کنندگان از این ظرفیت ارزشمند نهایت استفاده را ببرند.

 

 

داریوش شیخ الاسلام وطنی دانشیار گروه فیزیولوژی ورزشی دانشگاه کردستان و دبیرکل همایش نیز در سخنان کوتاهی ضمن بیان انتظارات دبیرخانه همایش از انجمن تغذیه ایران خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش این انجمن با برگزار کنندگان همایش شد.

 

وی از رئیس انجمن تغذیه ایران خواست تا اواخر شهریورماه موضوعات کاربردی مدنظر اساتید انجمن جهت برگزاری کارگاه های آموزشی را به دبیرخانه همایش اعلام نمایند و همچنین در اطلاع رسانی و انتشار فراخوان همایش در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم تغذیه و گرایش های مرتبط با هدف دریافت مقالات بیشتر در این حوزه همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

 

کد خبر 1092273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha