اصلاح  قوانین بخش تعاون با ایجاد شورای عالی تعاون/۲۰ هزار میلیارد تومان به تعاونی‌ها اختصاص یافت

کبیری با اشاره به اینکه نیاز داریم تا شورای عالی تعاون داشته باشیم، گفت: امیدواریم این شورا ایجاد شود تا قوانین بخش تعاون اصلاح و اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،‌«محمدجعفر کبیری» امروز(۱۶ شهریورماه) در آیین مراسم شرکت تعاونی دقیق سنج کهرود هراز همزمان با افتتاح طرح های هفته تعاون که به صورت ویدئوکنفرانسی بهمراه ۵ طرح از استانهای دیگر افتتاح شد، با بیان اینکه قرار بود سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی به ۲۵ درصد افزایش یابد، بیان کرد: هنوز این هدف محقق نشده است و امیدواریم به سمت تحقق این هدف پیش برویم.
 

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سال ۸۹ مقرر شد برای رسیدن به سهم ۲۵ درصدی طی سال‌ها ۱۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش تعاون انجام شود، در حالی که از محل ردیف ۱۰۱ قانون بودجه تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان از این منابع برای تعاونی‌ها اختصاص یافته است.
 

وی اظهار امیدواری کرد با توسعه بخش تعاون بتوانیم مشکل اشتغال و تولید را حل کنیم و راهی برای افزایش شفافیت، توسعه نوآوری، دولت الکترونیک و ۵۰ اقدام اساسی در بخش تعاون دنبال کنیم.

 
کبیری با اشاره به این که قوانین معطل مانده در بخش تعاون را توانستیم دنبال کنیم، گفت: براساس تجربیات داخلی و جهانی می خواهیم در تعاون، به سهم ۲۵ درصد از اقتصاد ملی برسیم.
 
 
وی تصریح کرد: نیاز داریم شورای عالی تعاون داشته باشیم امیدواریم این شورا ایجاد شود تا قوانین بخش تعاون اصلاح و اجرا شود.
 
 
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تعاونی ها را باید به سمتی سوق دهیم که با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی ما فعال شوند، دولت الکترونیک ، ایجاد سامانه هوشمند و جامع تعاون و ایجاد و توسعه مراکز نوآوری در سراسر کشور و حمایت هدفمند و توانمندسازی لازمه توسعه تعاونی ها در سراسر کشور است.

 

به گزارش شبستان، در این مراسم شرکت تعاونی دقیق سنج کهرود هراز بعنوان طرح شاخص استانی بهمراه ۵ طرح از استان های دیگر افتتاح شد.
 

همچنین در پایان این مراسم از تعاونی‌های برتر استان مازندران تجلیل شد.

 

کد خبر 1092280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha