سومین دوره طرح ملی فهما با شعار به « توان مردم»  فرصت تبیین جایگاه مردمی مساجد است

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت برپایی طرح ملی فهما در سال ۱۴۰۰ با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: « به توان مردم» در قالب سومین دوره طرح ملی فهما فرصت تبیین جایگاه مردمی مساجد است.

« حجت الاسلام کاظم شکری» در جریان برپایی مرحله جدید طرح ملی فهما رد سال جاری با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: احیاء مساجد در تراز اسلامی به واسطه طرح ملی فهما قوت گرفت. 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: جریان سازی هدفمند با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به نقش مردم و تأثیرگذاری آنان بستری از رشد و حرکت را در محلات با تمرکز بر مسجد را ایجاد کرد. 

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت برپایی طرح ملی فهما در سال ۱۴۰۰ با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: « به توان مردم» در قالب سومین دوره طرح ملی فهما فرصت تبیین جایگاه مردمی مساجد است.

وی با اشاره به ضرورت تقویت شبکه سازی کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف تحقق زیست مومنانه بیان کرد: از جمله اقدامات محوری در قالب شبکه سازی مساجد توجه به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با هدف تربیت نیروهای جوان مومن انقلابی اعم از نخبگان فرهنگی و هنرمند بود که تئاتر بچه های مسجد یک نمونه محقق شده آن است.

شکری اظهار کرد: تعامل نیروهای مردمی با مسجد و حمایت از روند فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد سومین دوره این رویداد ملی را با عنوان « به توان مردم» را آغاز کرد.

وی ادامه داد: سومین دوره رویداد ملی فهما با شعار به توان مردم سرآغاز توجه ویژه به جایگاه مسجد و محله محوری است که کارکردهای موثر و فعالیت های خودجوش مردمی را در این خصوص در جریان مقابله با کرونا شاهد بودیم. 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز مطرح کرد: رویداد ملی فهما فرصت اشتراک گذاشتن محتوا، انگیزه بخشی، ایجاد زیست و رقابت مومنانه با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی توضیح داد: کانون های برتر فهما با کسب امتیاز لازم و بهره مندی از کیفیت فعالیت های میدانی در ۱۲ رواق در هر رواق یک کانون برتر استان با توجه به کسب رتبه مورد نظر به مرحله داوری نهایی می رسد. 

شکری عنوان کرد: کانون فرهنگی هنری شهید مطهری در مسجد جامع رزکان نو، کانون فرهنگی هنری راهیان قدس در مسجد علی بن ابیطالب(ع)، کانون فرهنگی هنری منتظران مهدی(عج) در حصارک از جمله کانون های موفق و برتر استان البرز در دومین طرح ملی فهما با عنوان ایران قوی بودند. 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: در راستای برپایی طرح ملی فهما در سومین دوره برگزاری، نشست مشترکی با حضور رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب فضای مجازی با هدف توجیه سومین دوره طرح ملی فهما برگزار می شود. 

 

 

 

کد خبر 1092306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha