جامعه به فرهنگ سازی برای کارگروهی نیاز دارد

کلانی با اشاره به اینکه باید بسترهای لازم برای مشارکت مردم فراهم شود، گفت: جامعه به فرهنگ سازی برای کارگروهی برای توسعه شرکت های تعاونی و فعال سازی بیشتر این بخش نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «کامران کلانی« در مراسم افتتاحیه 52 طرح تعاونی و تجلیل از 20 تعاونگر استان اصفهان که به صورت متمرکز با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهارداشت: فرهنگ کارگروهی در کشورمان به اندازه دیگر جوامع نهادینه نشده که حاکمیت باید برای آن برنامه ریزی کند و مردم نیز وارد این عرصه بشوند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: جامعه به فرهنگ سازی برای کارگروهی برای توسعه شرکت های تعاونی و فعال سازی بیشتر این بخش نیاز دارد و از یک جهت دیگر نیز باید زمینه مشارکت در فعالیت های اقتصادی بیشتر فراهم شود.

وی با بیان اینکه تعاون یک بخش اقتصادی مردم پایه است،‌ تصریح کرد: توسعه اقتصادی کشور با بهره گیری از خرده دارایی های مردمی و سهام دار کردن در بخش تولید رقم می خورد و این موضوع در دموکراسی اقتصادی و رشد درآمدی اثر دارد.

کلانی با بیان اینکه توسعه منابع بانکی برای حمایت از اشتغال و تولید شرکت های تعاونی در چهارسال گذشته رقم خورده است، تصریح کرد: این موضوع زمینه رشد اقتصادی را فراهم کرده و طرح های تعاونی ها را برای اشتغال و تولید رونق بخشیده است.

وی فرهنگ سازی و فعالیت علمی در حوزه تعاونی ها را مهم بیان کرد و یادآورشد: در این سال ها بررسی های علمی و پژوهشی در حوزه اقتصادی دستاوردهای زیادی را برای کشور داشته و توانسته بنیه علمی و کار مبتنی بر دانش را افزایش دهد.

 

*نقدینگی مهمترین مشکل حوزه اقتصادی

 

فرماندار نجف آباد در این نشست با اشاره به چالش های پیش رو اقتصاد کشور گفت: بخش خصوصی با موانع و مشکلات زیادی روبرو هست که تسهیل این شرایط و کمک به رشد نقدینگی آن ها لازم است.

«مجتبی راعی» نقدینگی مهمترین مشکل حوزه اقتصادی بیان کرد و اظهارداشت: بسیاری از کارخانه ها با این معضل روبرو هستند و تعامل بانک ها و تسهیل شرایط پرداخت وام به رفع این دغدغه کمک می کند.

 

 

کد خبر 1092325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha