نمایش آئینی «الی الحبیب» در ابوزیدآباد به کار خود پایان داد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از برگزاری اختتامیه نمایش آئینی «الی الحبیب» کاری از گروه هنری رهپویان انقلاب ابوزیدآباد خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: برنامه های فرهنگی مذهبی حسینیه فاطمیون ابوزیدآباد با خاتمه نمایش آئینی «الی الحبیب» کاری از گروه هنری رهپویان انقلاب به کار خود پایان داد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: این مراسم با حضور رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، فرمانده پدافند ۸۴۲ موشکی ارتش، مسئولین حوزه سوم امام حسین (ع) و حوزه خوهران حضرت زینب کبری (س)، حوزه هنری و بسیج هنرمندان و اعضای شورای حوزه برگزار شد.

 

ضابطی در خصوص اجرای نمایش آئینی «الی الحبیب»  بیان داشت: این نمایش ویژه عموم به همت گروه هنری رهپویان انقلاب شهر ابوزیدآباد با مشارکت پایگاه های مقاومت بسیج شهیدهمت و صدیقه کبری (س) و کانون فرهنگی منتظران مهدی(عج) ابوزیدآباد به مدت پنج شب  با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن اجتماعات حسینیه فاطمیون شهر ابوزیدآباد به روی صحنه رفت.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد : نمایش آئینی «الی الحبیب» شرحی از زندگی «حبیب بن مظاهر» از تولد تا لبیک به ندا و دعوت امام حسین(ع) و حضور در صحنه کربلا و رشادت ها و شهادت این یار و یاور سرور و سالار شهیدان را به تصویر می کشد.

 

ضابطی با اشاره به اینکه بیان حماسه کربلا به زبان هنر و گسترش فرهنگ عاشورا هدف اصلی کار نمایش آئینی است که با زبان کلام و زبان بدن برای مخاطبان بازگو می شود ادامه داد: در این نمایش ۲۰ بازیگر نقش آفرینی کردند و محمدرضا میرزا علیزاده کارگردانی و الهام عفتی نویسندگی این نمایش را برعهده داشتند. 

 

وی با بیان اینکه نمایش «الی الحبیب» یک شب ویژه مسئولین فرهنگی شهرستان به روی صحنه رفت خاطرنشان کرد: در شب پایانی از عوامل و دست اندرکاران و برگزارکنندگان این نمایش نامه با اهدای لوح سپاس از طرف این اداره، ناحیه مقاومت بسیج و بسیج هنرمندان تقدیر شد.

کد خبر 1092336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha