برگزاری نشست هماهنگی کمیته کشاورزی زکات در آران و بیدگل

نشست هماهنگی کمیته کشاورزی و دامداری زکات در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، نشست هماهنگی کمیته کشاورزی و دامداری زکات در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) آران و بیدگل در این جلسه با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان برای اشاعه و ترویج فرهنگ زکات گفت: با وجود کشاورزی و کاشت محصولات مختلف همچون پسته و وجود دامداری ها در روستا و شهرهای آران و بیدگل، انتظار بیشتری برای پرداخت زکات از سوی دامداران و کشاورزان هستیم.

 

حسن اسماعیلی افزود: انتظار می رود کلیه دستگاه ها به ویژه ادارات مرتبط با کشاورزی و دامداری انتظار می رود با در نظر گرفتن بسته های تشویقی و راهکارهایی به ترویج پرداخت زکات و همراهی کمیته امداد کمک کنند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) آران و بیدگل افزود: با توجه به خشکسالی سال های اخیر و همه گیری ویروس کرونا که موجب اختلال در همه امور به خصوص حوزه اقتصادی شده و سفارشات ادای زکات مستحب و واجب که موجب نزول رحمت و نعمت الهی است امیدواریم با ادای فریضه زکات توسط مردم شاهد روزهای خوبی برای صنعت گران و سفره نیازمندان باشیم.

 

اسماعیلی تصریح کرد:  ظرفیت شهرک های صنعتی فرش و کشت زعفران و پسته در حوزه کشاورزی ما را به یاری بیشتر صاحبان صنایع و دامداران و کشاورزان امیدوار کرده تا با عمل به دستورات شریعت و ادای فریضه زکات واجب و مستحب شاهد شکوفایی بیشتر اقتصاد و برآورده کردن احتیاجات روزمره افراد تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و نیازمندان شهرستان باشیم.


 در ادامه این جلسه مقرر شد بسته های تشویقی برای پرداخت کنندگان زکات در نظر گرفته شود و از ظرفیت شرکت تعاونی ها برای کمک به تولید در طرح های کشاورزی و دامداری مددجویان استفاده شود.

 

همچنین مقرر شد اداره دامپزشکی آران و بیدگل در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ پرداخت زکات، ۱۰ درصد سهم سم دام توزیعی بین دامداران در سال را به مودیان زکات پرداخت کند./

کد خبر 1092339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha