اغتنام از ظرفیت خیرین برای تحقق اهداف اصلاحی زندان

سبزواری گفت: اتفاق بسیار خوبی که در سنوات اخیر رخ داده‌است نگرش مثبت خیرین برای کمک به مجموعه زندان و مددجویان زندانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حسین سبزواری در نشست هیئت نظارت بر حقوق شهروندی استان افزود: در گذشته اقدامات خیرین بیشتر حول محور امور مذهبی بود اما امروز با معیار قرار دادن شعار اصلاح یک فرد اصلاح جامعه است نگاه خیرین نسبت ‌به کمک به مجموعه زندان نگاه مثبت و مسئولانه‌ای شده‌است.

وی یادآور شد: در سنوات اخیر هیئت‌های مذهبی، خود برای کمک به مجموعه زندان داوطلبانه در میدان بودند و امسال برای اولین‌بار تعدادی از مداحان و وعاظ مشهور استان برنامه‌هایی را در ایام محرم برای مددجویان در زندان اجرا کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش‌از 700 خانواده زندانی در استان نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند، خاطرنشان کرد: اکنون 700 خانواده در استان هستند که معمولاً نان‌آور و سرپرست خود را در حصر زندان می‌بینند لذا باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی متوجه این خانواده‌ها همت عظیمی شکل بگیرد.

مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به بحث اشتغال مولد مددجویان زندانی، تصریح کرد: ۳ نوع اشتغال برای مددجویان در نظر گرفته می‌شود اول اشتغال نشسته که بیشتر در محل اتاق زندانی و برای تولید صنایع دستی انجام می‌شود، دوم اشتغال کارگاهی در کارگاه‌های درون زندان برای برخی از مددجویان اشتغال ایجاد می‌کند و نوع سوم اعزام به کار در کارگاه‌های تولیدی بیرون از زندان است که برای مددجویان رأی باز در نظر گرفته می‌شود.

سبزواری افزود: در همه این نوع اشتغالها تلاش شده تا کسب درآمد برای مددجو و خانواده ی او انجام شود تا حداقل کمک‌هایی که امکان دارد به این قشر صورت‌گرفته باشد.

 

کد خبر 1092398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha