راه اندازی ۸۵ مرکز مثبت زندگی در گلستان

کابوسی از راه اندازی ۸۵ مرکز مثبت زندگی طی سال جاری در استان گلستان خبر داد.

«فرشته کابوسی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: حوزه مشارکت های مردمی بهزیستی گلستان اشتغال، مسکن مددجویان، مشارکت های مردمی و موسسات و مراکز غیردولتی را پیگیری می کند.پ

 

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی گلستان ادامه داد: در بحث اشتغال،  جامعه هدف ما اعم از بهبودیافتگان، معلولان اعم از سرپرست خانوار و فرزندان آنها می توانند برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی ارزان قیمت به ما مراجعه کنند.

 

وی بیان کرد: اگر معلولان دارای مدارک فتی و حرفه ای باشند، می توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند البته معلولانی که جواز کسب داشته باشند تسهیلات بیشتری دریافت می کنند.

 

کابوسی اضافه کرد: کارفرمایانی که در محل کار خود از معلولان استفاده می کنند بخشی از حقوق معلول مربوطه به آن کارفرما اختصاص می یابد و می توانیم برای بیمه فرد نیز اقدام کنیم و تسهیلات اشتغالزایی را در اختیار کارفرما قرار دهیم.

 

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی گلستان با بیان اینکه دولت به خانواده های دارای معلول و یا دو معلول تسهیلات ارائه می کند، افزود: طبق رایزنی هایی که با اداره کل بنیاد مسکن و راه و شهرسازی داشتیم درصدد هستیم برای ساخت و ساز خانه مددجویان فاقد زمین یا مسکن اقدام کنیم.

 

وی درباره بازدید بهزیستی از معلولان، تصریح کرد: خوشبختانه امسال ۸۵ مرکز مثبت زندگی در گلستان تاسیس شده و پرونده ها خصوصی سازی و به این مراکز ارسال شده و تمامی مددکاران این مراکز به معلولان و مددجویان بهزیستی دیدار می کنند.

 

کابوسی با بیان اینکه متاسفانه حجم تسهیلات و اعتبارات پایین است و شیوع کرونا نیز بر این مسئله اثرگذار بوده است، افزود: با توجه به افزایش معلولان و مددجویان میزان اعتبارات بهزیستی کافی نیست و بهزیستی برای تامین هزینه های معلولان نیاز به مشارکت خیرین دارد.

 

کد خبر 1092476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha