اجرای طرح غربالگری شنوایی کودکان پیش دبستانی در خراسان جنوبی

شرفی گفت: طرح کشوری غربالگری شنوایی کودکان پیش دبستانی ۳ تا ۵ سال در شهرستان های بیرجند، قاین، بشرویه، فردوس، طبس و سرایان از شهریورماه شروع شده و تا پایان سالجاری ادامه خواهد داشت.

«حسن شرفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: طرح کشوری غربالگری شنوایی کودکان پیش دبستانی ۳ تا ۵ سال در استان خراسان جنوبی اجرا می شود.

 

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: طرح کشوری غربالگری شنوایی کودکان پیش دبستانی ۳ تا ۵ سال در شهرستان های بیرجند، قاین، بشرویه، فردوس، طبس و سرایان از شهریورماه شروع شده و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

وی به هدف از برگزاری این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف پیگیری بلند مدت برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران اجرا می شود و در این طرح ۱۴ نفر از کارشناسان شنوایی شناسی به عنوان همکار بخش غیردولتی در مراحل مختلف این طرح همکاری و تعداد ۸ نفر از متخصصین گوش و حلق و بینی حضور دارند.

 

شرفی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در سال٩۴ در ١٣ استان کشور آغاز به کار کرده است، افزود: از سال ۹۶ به صورت طرح کشوری در مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی در نیمه دوم هر سال اجرا شده است.

 

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به شرایط اپیدمی بیماری کووید ١٩ طی یک سال و نیم گذشته این طرح به دلیل تعطیلی مهدهای کودک استان متوقف شده بود ولی در راستای سیاست‌های درون سازمانی استان این طرح با همت بخش غیردولتی از اول شهریور ماه امسال در پایگاه های دایمی ۶ شهرستان آغاز شد.

 

وی در پایان لازمه ی گسترش و نهادینه کردن طرح غربال شنوایی کودکان را تجهیزات و نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: در صورت بازگشایی مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک از آبان ماه امسال این طرح به صورت سیار اجرا خواهد شد.

 

 

کد خبر 1092482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha