یکی از راه های خدمت کردن به قرآن استفاده از ابزار هنر است

آیت الله کلانتری گفت: از هر راه و از هر ابزاری که به قرآن کریم خدمت کنیم بازهم کم است و یکی از راه های خدمت کردن به قرآن استفاده از ابزار هنر است که باید مورد ترویج و آموزش قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «علی اکبر کلانتری»، امروز (چهارشنبه 17 شهریور) در دیدار با استاد «نعمتی»، کاتب قرآن کریم در موزه هنر خطوط خوشنویسی، نسخ و ثلث در شیراز گفت: از هر راه و از هر ابزاری که به قرآن کریم خدمت کنیم بازهم کم است و یکی از راه های خدمت کردن به قرآن استفاده از ابزار هنر است که باید مورد ترویج و آموزش قرار بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه فارس افزود: استاد «محمد نعمتی» ازهنرمندان شاخص و فاخر و ارزشمندی است که در روزگار ما ناشناخته مانده است.

وی اضافه کرد: احیای مکتب هنر شیراز و توجه بیشتر به هنر ناب و اصیل اسلامی یعنی خوشنویسی و کتابت آیات کلام الهی باید در سومین حرم اهل بیت (ع) مورد توجه ویژه قرار بگیرد و قرآن بهترین راه برای هدایت بشر است که تا به امروز مورد تحریف قرار نگرفته است.

آیت الله کلانتری تاکید کرد: خوشنویسی و کتابت قرآن کریم نزد جدا ارج و جایگاه والایی دارد و استاد «نعمتی» از هنرمندان شاخص کتابت قرآن کریم است که مایه افتخار سومین حرم اهل بیت (ع) است که از چنین هنرمندانی برخوردار است که آثارش باید در دید عموم قرار بگیرد و معرفی شود.

کد خبر 1092520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha