گردهمایی اعضاء سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی برگزار شد

گردهمایی اعضاء سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی با حضور آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان، در راستای برگزاری سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی، گردهمایی اعضای این اجلاس با حضور  آیت الله صدیقی  امام جمعه موقت تهران و  نمایندگان ۴۰ سازمان و نهاد دولتی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این گردهمایی آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدوی که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: زمانی که حضرت ابراهیم(ع) فرزند خود حضرت اسماعیل(ع) را به قربانگاه برد و خواست او را قربانی کند از خداوند ندا آمد که ما می خواستیم بدانیم که تا چه حد تسلیم هستی.

وی افزود: سید بن طاووس می فرماید روزی که فرزندان شما به تکلیف می رسند باید برای آنها عید بگیرید چرا که اعتقاد پیدا کردند که مخاطب خداوند قرار می‌گیرد و باید  رسالت الهی را به دوش بگیرد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اگر جامعه اسلامی دوست دارد امام زمان(عج) ظهور کنند باید ابراهیم و اسماعیل ها را در جامعه جستجو و تربیت کند تا زمانی که برای امام زمان(عج) تظاهر می‌کنیم حضرت تشریف نخواهند آورد.

آیت الله صدیقی اظهار کرد: هر کس در برابر حکمت الهی خود را صاحب نظر بداند و بگوید احکام اسلامی پسند او نیست در برابر امام زمان(عج) تسلیم نخواهد بود.

وی ادامه داد: تا زمانی که معرفت، تسلیم و رضایت مقابل خداوند نداشته باشیم ظهور رخ نمیدهد، برای رخ دادن ظهور همه باید همدل شویم و همه ابعاد زندگی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی ‌و سیاسی ما در جهت ظهور باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اولین دستور در نظام اسلامی خودسازی است، عنوان کرد: جامعه سازی و تمدن‌سازی در مرحله بعدی قرار دارد، برای رسیدن به این اهداف باید فاصله های بین خود و خدا را برطرف کنیم.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خداوند انسان را با ارزش خلق کرده است، اظهار کرد: باید در جامعه اسلامی افزون بر کمک‌های مومنانه، نیازمندان آن  توانمندسازی شوند و به دیگران متکی نباشند.

وی افزود: زمانی که حضرت امام زمان(عج) تشریف می‌آورند مسائل اقتصاد را طوری تنظیم می‌کنند که همه دنبال بخشیدن هستند و حتی فقرا و نیازمندان هم مناعت طبع دارند و درخواست کمک نمی‌کنند. باید خود را برای چنین جامعه ای بسازید خالص و مخلص شوید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شیطان قسم خورده است که آحاد بشر را گمراه کند، ابراز کرد: همانگونه که شیطان در تخریب بنیان های نور مداومت دارد شما هم باید جبهه حق را ترک نکنید و برای آن تلاش بی وقفه داشته باشید.

آیت الله صدیقی گفت:  نخستین نشست این اجلاس در مشهد با حضور ۱۰۰ نفر از نخبگان کانون‌های مهدویت برگزار شد، فراکسیون فرهنگی مجلس این رسالت را برعهده گرفته برای بودجه مهدویت فکر کند، باید تمام قوانین مجلس پیوست مهدوی داشته باشد.

مردم ایران از زمینه سازان ظهور هستند

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران طی سخنانی گفت: اهل بیت(ع) نسبت به ایران به عنوان کانون تحولی در برنامه آخرالزمان توجه خاص داشتند چرا که امید داشتند که مقدمه ظهور امام زمان خواهد شد.

وی افزود: کشور ایران و مردم آن ظرفیتی دارند که می توانند پشتیبانی‌های لازم را برای ظهور انجام دهند.

حجت‌الاسلام آقامیری با بیان اینکه همه مسئولان و علمای ما باید ماموریت خود را در راستای ظهور هماهنگ کنند که ایران در این زمینه نقش مهمی داشته باشد، اظهار کرد: یکی از اهداف ما در شورای شهر کسب رضایت مردم و افزایش دلبستگی مردم به نظام انقلاب اسلامی به عنوان زمینه ساز ظهور است.

همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام عباس نیکزاد مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه گفت: در بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌ها مشکلاتی وجود دارد که با پیوست فرهنگی مهدوی از طریق فکرهای دقیق و برنامه‌ریزی شده می‌توان راهکار برای آنها ارائه داد.

وی افزود: باید بخشی از ماموریت سازمان‌ها و نهادها در خصوص فعالیت‌های مهدوی باشد امری که امام راحل و رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید دارند.

حجت‌الاسلام نیکزاد با بیان اینکه در زمینه فعالیت‌های مهدوی در سازمان‌ها و نهادها باید کارگروه‌ها تشکیل و خدمات لازم ارائه شود، گفت: در خصوص تهیه محتوا و نقشه راه باید ساز و کارهایی دقیق با پیوست فرهنگی در مجموعه ها تدوین و ارتباط مداوم ایجاد شود که در مقوله مهدویت بتوان قدمی برداشت.

بنابراین گزارش در بخش دیگری از مراسم محمدعلی کریمی دبیر سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اجلاسیه پرداخته و اظهار کرد: به احتمال این اجلاسیه در بهمن ماه مصادف با سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شود.

وی افزود: سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی با عنوان رویش‌های مهدوی و با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب در سه بخش رسانه، جهادگران مهدوی و آموزش عمومی‌ معارف مهدوی برگزار خواهد شد.

کریمی با اشاره به اهداف برگزاری این اجلاسیه عنوان کرد:‌سازماندهی موسسات مهدوی کشور، شناسایی ایده های برتر مهدوی و اجرای آن در سطح ملی و بین المللی، ساماندهی فعالان مهدوی و تمدن‌سازی بین اقشار مردم، استعدادیابی و پرورش استعدادهای جوان و نوجوان مهدوی و هم‌سوسازی برنامه‌های موسسات مهدوی به سوی تمدن اسلامی و تحقق اجرای گام دوم انقلاب از مهمترین اهداف این اجلاسیه به شمار می‌آید.

دبیر سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی با بیان اینکه تا امروز بیش از 500 کانون مهدوی شناسایی شده است، ابراز کرد: این اجلاسیه در حوزه‌های بین‌الملل، حوزه و دانشگاه، مساجد و هیات‌ها و همچنین موسسات و کانون‌های مهدوی برگزار خواهد شد که محورهای اصلی آن بر مبنای توصیه‌های هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب شامل معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های جانبی این اجلاسیه نشست نخبگان و فعالان مهدوی حوزه و دانشگاه با دو موضوع مهدویت در فکر امامین انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب در نسبت با مهدویت، نشست مجامع جبهه انقلاب اسلامی در دو محور نسبت مجامع با مهدویت و نسبت جبهه انقلاب با مهدویت و نشست تخصصی فعالان اقتصادی در حوزه مهدویت است.

 

گفتنی است در این اجلاسیه مرکزفناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی، سازمان فضای مجازی سراج، رییس دانشگاه صدا وسیما، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، مدیرکل  امور بین الملل صدا وسیما، معاون سیما، معاون صدا، رییس بسیج سازندگی، معاون فرهنگی سازمان بهزیستی، معاون  مشاركت هاي اجتماعي سازمان امور اجتماعي، رییس  بنیاد مستضعفان، معاون  اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، معاون  امور فرهنگی کمیته امدادامام خمینی (ره)، معاون اجتماعی نیروی انتظامی ، رییس بنیاد برکت، معاون   تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه های علمیه، معاون  فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، معاون  فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری، معاون فرهنگی بنیاد نخبگان، معاون  فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، معاون   فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، معاون  فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، معاون  فرهنگی مسجد مقدس جمکران، دبیر  شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس  مرکزرسیدگی به امور مساجد، رییس  ستاد بازسازی عتبات عالیات، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، معاون  فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، ریاست شورای شهر تهران، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، کانون های فرهنگی هنری مساجد، معاونت قر آن و عترت وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمی خواهران، سازمان زیبا سازی شهرداری شرکت داشتند.
 

 

 

کد خبر 1092545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha