قطع گونه «بنه» در نهبندان ممنوع است

نصرآبادی با بیان اینکه قطع گونه «بنه» در نهبندان ممنوع است، گفت: خطوط قرمز در پاسخگویی به دلیل حساس بودن منطقه است لذا اعتماد مسئولان به منابع طبیعی بیش از اعتبارات آنها برای ماحائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرابادی» امروز (17 شهریور) در دیدار با فرماندار نهبندان اظهار کرد: در حوزه منابع طبیعی وجود خشکسالی های پی در پی، سیل و بادهای 120 روزه نشان دهنده حساسیت عرصه های منابع طبیعی است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به وجود گونه های مختلف در نهنبدان به ویژه گونه بنه که قطع کردن آن ممنوع است، افزود: خطوط قرمز در پاسخگویی به دلیل حساس بودن منطقه است لذا اعتماد مسئولان به منابع طبیعی بیش از اعتبارات آنها برای ما اهمیت دارد.

 

نصرآبادی در خصوص تناسب پراکندگی پروژه های آبخیزداری در نهبندان، گفت: زیربنای اصلی ما بحث مطالعات بوده است اینکه توسعه آبخیزداری سبب پیشرفت استان شده به این دلیل بوده که مطالعات درستی در حوزه ها انجام شده بود؛ یکی از مهمترین شاخص های آبخیزداری، شاخص جمعیت، تعداد منابع آبی، مشکلات منابع آبی و سیل است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: منابع طبیعی مجاز به واگذاری زمین به اشخاص برای ساخت مسکن نیست برای موارد موردی باید طرح هادی تهیه شود تا واگذاری زمین انجام شود.

کد خبر 1092547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha