اتمام ۷۰ درصد پروژه های بزرگ نیمه تمام گذشته در یزد

طالبی با اشاره به اقدامات انجام شده در دوران استانداری وی گفت: ۷۰ درصد پروژه های بزرگ نیمه تمام گذشته در یزد به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد علی طالبی استاندار یزد امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت:سالی که گذشت برای ما بسیار خوب بود زیرا بهره برداری بسیاری از کارها و فعالیت های چند سال گذشته را شاهد بودیم که گندله سه چاهون، آب خلیج فارس، راه آهن یزد اقلید از جمله این پروژه ها بود.

وی افزود: مهمترین کاری که برای استان انجام شد، نگاه متوازن به توسعه شهرستان های استان بود که در طول چند سال گذشته با تشخیص و شناسایی نقاط ضعف شهرستان ها در روند توسعه، تمرکز خود را برای رفع مشکلات زیرساختی شهرستان های استان گذاشتیم و اقدامات خوبی نیز صورت گرفت.

استاندار یزد بیان کرد: در شهرستان بهاباد و ابرکوه و خاتم احداث نیروگاه قطعی شد و با همکاری دولت و بخش خصوصی این اتفاق خواهد افتاد.

طالبی ادامه داد: رفع مشکلات و اشکالات در نیروگاه های فعلی برای افزایش تولید، احداث نیروگاه هایی که مشکل تامین برق را در برخی از شهرستان ها حل میکند و اجرای خطوط انتقال برق از مروست از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.

وی گفت: صدور مجوز آهن اسفنجی در ابرکوه، کنستانتره، افزایش زمینه سرمایه گذاری های جدید، مجوز کاشی سرامیک و فولاد، سرمایه گذاری شرکت سنگ آهن بافق برای کنسرسیوم، اعطای مجوز به برخی از صنایع مطق با شرایط استان یزد مثل قطعه سازی، فروآلیاژها با سرمایه گذاری های خارجی از جمله اقدامات ما در استان بوده است.

استاندار یزد بیان کرد: در بحث آب کارهای خوبی صورت گرفت که تخصیص آب دریای عمان  از جمله این اقدامات بود و برخی از کارهای کارشناسی نیز انجام شده است که در این راستا با توجه به تمایل استان اصفهان برای همکاری و انتقال آب امیدواریم در روزهای آینده آغاز به کار کند.

طالبی گفت: در زمینه اقدامات عمرانی یکی از چالش های دولت قبل بحث وجود پروژه های بزرگ عمرانی نیمه تمام در سطح کشور و استان بود که ما تمام تلاش خود را کردیم و بالای 70 درصد این پروژه ها را به اتمام رساندیم و با وجود کمبود منابع و محدودیت ها صورت گرفت.

وی افزود: در کنار آن نیز اقداماتی نظیر گاز صورت گرفت که بیش از 95 درصد سطح استان را گازرسانی کردیم و با پروژه های دیگر سعی کردیم تمام استان را در این زمینه گازرسانی کنیم.

طالبی بیان کرد: ما دو پهنه صنعتی را در استان تعریف کردیم که در جاده طبس و بافق  این دو پروژه تعریف شدند و مراکز سرمایه گذاری را به این دو نقطه انتقال دادیم.

استاندار یزد تصریح کرد: با توجه به مطالبات تفسیماتی شهرستان ها نیز اقداماتی انجام شد که با تصویب هیات دولت انجام شد و شهرستان مروست، بخش ایثار در شهرستان مروست، بخش چاک، بخش مجومرد، ایجاد شهر خرانق و شهر بخ و گاریز از جمله این اقدامات بود.

وی افزود: در بحث کرونا نیز اقداماتی انجام شد که با مدیریت سعی کردیم پیک پنجم را با کاهش همراه کنیم و در بحث واکسیناسیون نیز سعی کردیم بالای 41 درصد را واکسیناسیون کردیم که امیدواریم با همکاری مردم این میزان افزایش پیدا کند.

طالبی بیان کرد: ما در بحث تهیه واکسن با مشکلی روبرو نیستیم و خواستیم که با واکسیناسیون رده های مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم و تاکنون نیز 513 هزار دوز واکسن تزریق شده است.

وی افزود: هدف ما این بود که شاخص های حکمرانی خوب را در استان پررنگ کنیم و در راستای منافع مردم استان تسلیم هیچ فشار و ملاحظه سیاسی نشدیم.

استاندار یزد بیان کرد: ما برای حفظ محیط زیست برای استان کارهای بزرگی کردیم که ممنوعیت استقرار برخی صنایع، ممنوعیت ارائه آب به برخی از صنایع از جمله آنها بود که امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی افزود: کارهای زیر بنایی خوبی که در استان ایجاد شده و ادبیات و گفتمان جدید برای استان بوجود آورده است که ما در بحث اقتصاد دانش بنیان معتقدیم که گفتمان کشور را نیز تا اندازه ای تغییر دادیم.

طالبی بیان کرد: کشور را نمی توان با شعار اداره کرد بلکه به برنامه و عزم جدی و شناسایی عوامل تنگناهای اقتصادی دارد که باید برای رفع آنها تلاش کرد و ما در دولت سیزدهم این اراده را می بینیم که امیدواریم با برنامه مناسب این امر دنبال شود.

وی افزود: من اعتقاد دارم با تغییر دولت بایستی شاهد تغییر استانداران باشیم زیرا مطالبات از این دولت را می توانند پیگیری کنند و اگر ما توان داشته باشیم در مسئولیت های دیگر می توانیم به مردم خدمت کنیم.

وی افزود: هیچگاه استان به این اندازه هماهنگی و تعامل بین نهادهای تصمیم گیر آن وجود نداشته است.

 

کد خبر 1092883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha