سرانجام استخر ورزشی فاروج چه شد؟!

استخر ورزشی فاروج سال ۸۹ با وعده بهره برداری از آن بعد از دو سال کلنگ زنی شد اما هنوز بلاتکلیف است و مورد سوال برای مردم که بالاخره سرانجام استخر ۱۱ ساله فاروج چه شد؟

 خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی_ فاروج؛ ساخت استخر فاروج از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت نهم بود. این طرح در سال 89 کلنگ خورد و قرار بود دو سال بعدش به بهره برداری برسد اما تاکنون ناتمام رها شده است. از سال 93 این استخر جزو طرح هایی شد که باید به بخش خصوصی واگذار شود و از آن سال به بعد هم اجازه تامین اعتبارات دولتی برای این بخش داده نشده است.

 

یکی از فعالان حوزه ورزش در این باره گفت: اجرای طرح های متعدد ورزشی، بدون توجه به نیاز شهروندان، فاروج را در رتبه اول استان خراسان شمالی از نظر سرانه فضای ورزشی قرار داده و این امر، راه را بر ایجاد و توسعه دیگر فضاهای ورزشی بسته است.

 

«علی حیدری» اظهار کرد: بنا به گفته مسئولان سرانه فضای ورزشی فعلی شهرستان ۸۹ صدم درصد است که با تکمیل هفت طرح در درست اجرا سرانه فضاهای ورزشی شهرستان ۱۴ درصد افزایش می‌یابد و فاروج  رتبه دهم را در بین شهرستان های کشور در این شاخص کسب کرده است.

 

این ورزشکار بیان کرد: ساخت گود ورزش های باستانی یکی از برنامه های کارشناسی نشده در شهرستان است که از بعد از افتتاح هنوز قفل این ورزش در شهرستان باز نشده است.

 

شهروند دیگری گفت: ساخت استخر که از آن به عنوان پیشرفته ترین استخر خراسان شمالی یاد می شد در فضایی به وسعت هزار و 150 مترمربع و با اعتبار اولیه 12 میلیارد ریال آغاز شد و قرار بود در سال 91 به بهره برداری برسد.

 

«محبوبه اسلامی» یادآورشد: قرار بود برای ساخت استخر فاروج هر سال 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات استان با مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان هزینه شود و اگرچه مقرر شده بود این طرح در سال 91 به بهره برداری برسد اما تاکنون، نه تنها افتتاح نشده بلکه با پیشرفت 50 درصدی و بدهی به پیمانکاران، اجرای آن متوقف شد.

 

شهروند دیگری گفت: این فضای متروکه به اصطبل برای دام همسایه های مجاور تبدیل شده است.

 

«حسن احمدی» افزود: شب ها هم پاتوقی برای معتادان بی خانمان است و این همه هزینه بیت المال اینگونه باید رها شود؟

 

وی بیان کرد: در شرایطی که استخر فاروج ناتمام رها شده بود شاهد ساخت استخر دانش آموزی در شهر بودیم که خوشبختانه این طرح به سرانجام رسید اما باید دید با وجود یک طرح ناتمام چرا طرح دیگری آغاز شد و تکلیف طرح قبلی چه می شود!

 

ساخت استخر دانش آموزی فاروج

بر مبنای سیاست های آموزش و پرورش، آموزش ورزش شنا برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی ضروری شد  اما شهرستان فاروج با بیش از هشت هزار دانش آموز محروم از استخر بود. از طرف دیگر با توجه به اینکه طرح ساخت استخر عمومی فاروج هم به کُندی پیش می رفت در اوایل تابستان سال 91 ساخت دومین استخر شنای فاروج در حالی که استخر نخست هنوز کمتر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ آغاز شد. این استخر ویژه دانش آموزان بود و قرار بود بر خلاف استخر نخست، از محل اعتبارات ملی ساخته شود.

 

در همان زمان 900 میلیون ریال اعتبار ملی برای شروع ساخت آن مصوب و پنج میلیارد ریال اعتبار اولیه نیز برای آن منظور شد ولی تکمیل این طرح تا سال 98 به درازا کشید.

 

در سفر تیرماه سال 98 کاروان دولت تدبیر و امید به استان برای چند طرح نیمه تمام شهرستان درخواست اعتبار شد که یکی از این طرح‌ها، استخر دانش آموزی شهرستان بود که از محل اعتبارات این سفر ۱۲ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح اختصاص یافته تا مراحل تکمیل و تجهیز آن برای راه اندازی طرح انجام شود.

 

ساخت این استخر با هزار و ۴۱۶ مترمربع مساحت در سال ۹۰ آغاز شد که برای آن بخش های سونا، جکوزی و یک سالن بدنسازی نیز در نظر گرفته شده است.

 

استخر دانش‌آموزی فاروج از محل اعتبارات ارزش افزوده آغاز شده بود که در بهمن ماه سال 98 به بهره برداری رسید اما هنوز دانش آموزان با توجه به شرایط ناشی از کرونا از این فضا استفاده نکرده اند.

 

استخر ورزشی فاروج تعیین تکلیف شد

 

فرماندار فاروج گفت: تخریب فضای استخر ورزشی ناشی از بلاتکلیفی طرح با گذشت یک دهه از زمان ساخت آن است و در حال حاضر تبدیل به طویله گوسفندان شده است.

 

«ابوالحسن نجفی حاج تقی» افزود: در تلاش برای تعیین تکلیف طرح های ناتمام شهرستان از جمله استخر ورزشی هستیم.

 

فرماندار فاروج با اشاره به اینکه با توجه به وجود استخر دانش آموزی نیاز به استخر دومی نداریم، بیان کرد: این فضا از کاربری استخر ورزشی خارج می شود.

 

نجفی افزود: در صورت بهره برداری از آن با چالش دیگری به اسم نداشتن هزینه نگهداری مواجه می شویم و تشخیص بر تعیین تکلیف آن با دادن کاربری جدید بوده است.

 

وی افزود: این فضا به استفاده بانوان در قالب سالن ورزشی تخصصی آنان می رسد.

 

 

کد خبر 1092558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha