۳۱۰پرونده زراعت چوب در شهرستان دهلران تشکیل شده است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: تاکنون ۳۱۰فقر پرونده طرح زراعت چوب در شهرستان دهلران تشکیل شده است.

«نصراله پارسه» در گفت گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: از این میزان پرونده تشکیل شده 250 پرونده در قالب باد شکن مزارع و 60پرونده  طرح زراعت چوب است.

 

وی ادامه داد: با تشکیل این میزان پرونده بیش از 1000هکتار زاعت چوب انجام می شود و پیش بینی می شود حدود 3هزار هکتار درقالب باد شکن و زراعت چوب در شهرستان صورت بگیرد.

 

پارسه گفت: بهره بردارانی که تمایل داشته باشند در اراضی زراعی خود زراعت چوب داشته باشند، می توانند علاوه بر درخواست کتبی، کروکی زمین مختصاتUTM ، پروانه بهره برداری آب، اسناد زراعی ( سند رسمی، قرارداد واگذاری، امور اراضی و یا ایثارگران ) را به اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها ارائه  و پس از تشکیل پرونده نهال رایگان دریافت کنند.

 

وی به مزایای کاشت درخت اکالیپتوس اشاره کرد و گفت: رشد سریع و کوتاه بودن دوره بهره برداری با توجه به هدف کاشت، استفاده به عنوان بادشکن در حاشیه مزارع آسان بودن تکثیر حفاظت از حاشیه رودخانه ها، جاده ها و ایجاد تفرجگاه و مصارف دارویی با ارزش اقتصادی بالا از مهم ترین مزایای این درخت است.

 

پارسه  یادآور شد: معرفی  کشاورزان برای دریافت تسهیلات کم بهره با نرخ ۱۳ درصد به ازای هر هکتار ۷۸ میلیون ریال به بانک عامل از دیگر مزایای طرح زاعت چوب است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی دهلران خاطرنشان کرد: کشاورزان دهلرانی از ابتدای سال تاکنون  2میلیارد 700میلیون تومان  از فروش چوب کسب درآمد کردند.

 

کد خبر 1092609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha