خدمات ۳۵ میلیاردی بنیاد علوی در شهرستان درمیان/ خرید یک دستگاه آمبولانس

حجت الاسلام پورمهدوی از خرید یک دستگاه آمبولانس برای بیمارستان خاتم الانبیاء شهر اسدیه به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این آمبولانس با امکانات و تجهیزات کامل تا ۱۰ روز آینده تحویل بیمارستان اسدیه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «سعید پورمهدوی» امروز (17 شهریور) در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد یک ساله بنیاد علوی در شهرستان درمیان با اشاره به این‌که نشان‌دادن خدمات انقلاب اسلامی ایران به هم‌وطنان در داخل و خارج کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بنیاد علوی بازوی محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان است و تمام خدمات بنیاد مستضعفان با نام بنیاد علوی به شهرها و روستای کشور می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه نهاد پیشرفت که برگرفته از طرح الگوی آبادانی و پیشرفت در قلعه‌گنج کرمان است، یک مجموعه جهادی و حلقه میانی است که برای پیشرفت شهرستان درمیان کنار مردم قرار گرفته‌است، افزود: نگاه و مأموریت قرارگاه این است که پیشرفت جامعه باید در همه عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، سلامت، اقتصاد و اشتغال رقم بخورد لذا از نیمه دوم سال 99 اقدامات بنیاد علوی پس‌از شناسایی منطقه که 6 ماه به طول انجامید به‌صورت میدانی آغاز شده‌است.

 

مسئول نهاد پیشرفت آبادانی بنیاد علوی در درمیان با بیان اینکه طی همین مدت کوتاه حدود 35 میلیارد تومان از سوی بنیاد علوی در شهرستان درمیان به مردم خدمت ارائه شده است، اظهارداشت: حدود 8 میلیارد تومان از این مبلغ فرهنگی و آموزشی بوده‌ است و در بحث‌های فرهنگی و آموزشی و خدماتی ارائه خدمت شده‌است.

 

حجت الاسلام پور مهدوی با اشاره به بخشی از خدمات فرهنگی و آموزشی قرارگاه پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان درمیان، گفت: فعال‌سازی گروه‌های مختلف تأثیرگذار نظیر کتاب‌خوانی، سرود، برگزاری دوره‌های قرائت و حفظ قرآن، استعدادیابی و تشکیل تیم‌های ورزشی و برنامه‌های مشاوره برگزاری دوره‌های توان‌افزایی و تربیت مربیان آموزشی و تربیتی از جمله این موارد بوده است.

 

تعمیر 140 باب مسکن محرومان و 110 سری جهیزیه

وی با بیان اینکه همچنین برای علمای شیعه و سنی دوره های مختلفی در مشهد مقدس در راستای ایجاد اخوت و برادری بیشتر برگزار شده است، گفت: تامین تجهیزات علمی و آموزشی برای مدارس، مساجد، نواختن زنگ علوی، حمایت از گروه‌های جهادی و مردمی در تولید ماسک در درمیان، تعمیر و تکمیل بیش از 140 باب از منازل محرومان به همت گروه‌های مردمی جهادی و با کمک بنیاد علوی، برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی، اهدای 110 سری جهیزیه به ارزش ۲ میلیارد تومان طی یک‌سال به زوج های جوان کم برخوردار شهرستان از دیگر اقدامات فرهنگی است.

 

مسئول نهاد پیشرفت آبادانی بنیاد علوی در درمیان با اشاره به اینکه امسال نیز با همین میزان اعتبار و با کمک خیرین و مردم بیش‌از 200 سری جهیزیه تهیه و در اختیار زوج‌های جوان قرار خواهد گرفت، افزود: طی همین مدت یکساله سه مرحله بسته های معیشتی به ارزش چهار میلیارد تومان تهیه در اختیار خانوارهای کم بضاعت شهرستان قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام پور مهدوی با بیان اینکه در عرصه عمران و زیرساخت جهش توسعه زیرساخت‌های ورزشی را در شهرستان درمیان طی همین یک سال داشتیم، گفت: اجرای 14 چمن مصنوعی با مشارکت و همراهی ورزش و جوانان و سرمایه‌گذاری 6 و نیم میلیارد تومانی بنیاد علوی، توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی و ساخت 18 کلاس درس در قهستان، طبس مسینا و روستای بورنگ با مشارکت نوسازی مدارس به ارزش چهار میلیارد تومان از جمله این پروژه ها است.

 

وی با بیان اینکه همچنین بیش‌از یک میلیارد و 800 میلیون تومان مساعدت به حوزه‌های علمیه، مصلی، مکتب القرآن و نگارخانه شهر اسدیه کمک شده است، گفت: علاوه بر اینها بیش از سه میلیارد تومان به شهرداری‌های قهستان، گزیک، طبس مسینا و اسدیه کمک شده است.

 

خدمات مختلف در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی

مسئول نهاد پیشرفت آبادانی بنیاد علوی در درمیان با بیان اینکه تا پایان امسال نیز 9 میلیارد تومان اعتبار برای این چهار شهر برای ارائه خدمات شهری در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین بازسازی 10 رشته قنات با همکاری بسیج سازندگی و با اعتباری بالغ‌بر یک‌ونیم میلیارد تومان در شهرستان درمیان در حال اجرا و اتمام است.

 

حجت الاسلام پورمهدوی با اشاره به اینکه تعداد 352 چشمه سرویس بهداشتی با همکاری بسیج سازندگی برای محرومان در روستاها و شهرهای درمیان احداث شده است، گفت: در زمینه تعمیر خانه محرومان دو و نیم میلیارد تومان هزینه شده و یا در دست اجرا است، همچنین سه بند خاکی نیز جزو مصوبات بنیاد در شهرستان درمیان بوده که یک مورد به اتمام رسیده و دو مورد دیگر نیز عملیات اجرایی آن به زودی به اتمام می‌رسد.

 

وی با اشاره به تفاهم‌نامه بین بنیاد علوی کشور و کمیته امداد حضرت امام(ره) برای ساخت 10 هزار واحد مسکن محرومان در کشور، گفت: از این تعداد 81 باب در شهرستان درمیان است که برای هر واحد مسکونی بنیاد علوی 50 میلیون تومان هزینه کرده است.

 

مسئول نهاد پیشرفت آبادانی بنیاد علوی در درمیان با بیان اینکه یک تفاهم نامه استانی با جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به ارزش 21 میلیارد و 700 میلیون تومان در حوزه قنوات و کانال‌های انتقال آب به مزارع، لوله‌گذاری و ساخت استخر ذخیره آب منعقد شده است، ادامه د اد: همچنین تفاهم نامه ای با جهاد کشاورزی برای تامین نهاده های دامی دامداران در شهرستان درمیان به ارزش پنج میلیارد تومان منعقد شده است.

 

خرید یک دستگاه آمولانس مجهز برای بیمارستان اسدیه

حجت الاسلام پور مهدوی به بخشی از فعالیت های این نهاد انقلابی در عرصه سلامت در شهرستان درمیان اشاره کرد و گفت: مهمترین اقدام در این حوزه تامین دستگاه اکسیژن ساز 300 لیتری برای بیمارستان خاتم‌الانبیاء اسدیه بود که با توجه به دوری با مرکز استان خیلی به بیماران تنفسی کمک کرد.

 

وی افزود: علاوه بر این 12 دستگاه اکسیژن ساز خانگی با اعتباری بالغ بر 180 میلیون تومان تامین و به صورت امانت در اختیار بیماران کرونایی شهرستان قرار می گیرد.

 

مسئول نهاد پیشرفت آبادانی بنیاد علوی در درمیان از خرید یک دستگاه آمبولانس برای بیمارستان خاتم الانبیاء شهر اسدیه به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان خبر داد و گفت: این آمبولانس با امکانات و تجهیزات کامل تا 10 روز آینده تحویل بیمارستان اسدیه خواهد شد.

 

حجت الاسلام پورمهدوی گفت: همچنین تفاهم نامه ای با سه بیمارستان استان در راستای انجام خدمات مختلف بیماران تحت پوشش کمیته امداد شهرستان درمیان که توان مالی ندارند به صورت رایگان منعقد شده است.

 

وی گفت: برای حمایت از مادران باردار و شیرده بیش‌از 500 نفر در شهرستان درمیان ماهانه هر کدام بسته سلامتی به ارزش 500 هزار تومان از معاونت سلامت یارانه بنیاد علوی دریافت می‌کنند که این بسته شامل یک سری خوردنی های مقوی است که مخصوص مادران باردار و شیرده می‌باشد.

 

مسئول نهاد پیشرفت آبادانی بنیاد علوی در درمیان با اشاره به اینکه در عرصه اقتصادی هم خدمات بنیاد در حوزه‌های توانمندسازی و دانش‌افزایی و حمایت از تولید بوده‌است، گفت: بخشی از این خدمات در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت با کارمزد صفر تا هشت درصد بوده است که در این زمینه بیش از 400 فقره وام زیر 150 میلیون تومان برای ایجاد، پایداری و یا توسعه کسب و کار بوده است.

 

 

 

کد خبر 1092610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha