بیش از ۳۰۰نفر از بیماران کرونایی در آی‌سی‌یو مراکز درمانی بستری هستند

جواد آقازاده گفت: متاسفانه ۳۲۰ نفر بیمار کرونایی در حال حاضر در آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان تحت درمان هستند که رقمی بسیار نگران کننده است.

«جواد آقازاده» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 تا امروز شاهد بستری این تعداد بیمار بدحال کرونایی در آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان نبودیم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی افزود: این رقم باید زنگ هشداری برای مردم و مسولان باشد تا بیش از گذشته به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه هم اینک ۳۲۰ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان، تحت مراقبت‌ ویژه قرار دارند، تصریح کرد: از این تعداد ۷۰ نفربه  دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و با کمک این دستگاه تنفس می کنند که شرایط آنان نیز بسیار نامناسب تر است.

 

این مسئول اضافه کرد: از ابتدای تابستان، تعداد بستری شدگان در بخش های مراقبت های ویژه کرونایی آذربایجان غربی ۲.۳ برابر شده است.

 

آقازاده شیوع بیماری کووید 19 را بسیار خطرناک تر از ماه های گذشته عنوان کرد و گفت: در 24 ساعت گذشته یک هزار و ۶۹۷ نفر به کرونا در استان مبتلا شده اند که از این تعداد حدود ۴۳۰ نفر در مراکز درمانی بستری هستند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۶۱ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در استان بستری هستند که نسبت به روزهای اخیر، کمی کاهش یافته است.

 

آقازاده خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته ۲۹ نفر نیز در اثر ابتلا به کرونا فوت شده اند.

 

گفتنی است، آذربایجان غربی همچنان در وضعیت سیاه کرونایی قرار دارد.

 

کد خبر 1092626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha