اهتزاز پرچم «کرم حسینی» با آغاز موسم اربعین

آستان مقدس حضرت عباس(ع) برای چهاردهمین سال متوالی پرچم کرم حسینی را به مناسبت آغاز موسم اربعین در مهمانسرای خارج از این آستان در جاده نجف- کربلا به اهتزاز درآورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، برای چهاردهمین سال متوالی، مراسم برافراشتن پرچم کرم حسینی در مهمانسرای خارج از آستان مقدس حضرت عباس(ع) واقع در جاده نجف – کربلا همزمان با آغاز ماه صفر و نزدیک شدن به اربعین حسینی برای ارایه خدمات به زایران عصر روز چهارشنبه(17 شهریور 1400) برافراشته شد.

 

استاد جواد الحسناوی، عضو شورای اداری آستان مقدس عباسی گفت: این آستان هرساله مراسم برافراشتن پرچم در مهماسرای خارجی وابسته به این آستان را با هدف ارایه خدمات به زایران جاده نجف- کربلا برگزار می کند. این مهمانسرا یکی از ایستگاه مهمی است که زایران از آن عبور می کنند.

 

از سوی دیگر، سید کاظم طاهر موسوی، مسئول این مهمانسرا گفت: این مهمانسرا در طول سال خدمات خود به زایران ارایه می دهد، اما در مراسم اربعین تلاش ها و خدمات به دلیل حضور میلیونی زایران در کربلا به خصوص جاده نجف- کربلا چند برابر می شود.

 

موسوی افزود: از یکم صفر تا بیستم صفر این مهمانسرا خدمات کاملی از جمله غذا، نوشیدنی و محل اقامت و خدمات بهداشتی را ارایه می دهد. این مهمانسرا به دو بخش مردان و زنان تقسیم می شود.

 

این پرچم بر روی میله ای به ارتفاع 40 متر به اهتزاز درمی آید. عرض این پرچم 13 متر و طول آن 17 متر است. روی این پرچم با رنگ قرمز عبارت « السلام علیک یا حامل لواء الحسین(ع)» نوشته شده است.

کد خبر 1092713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha