هزینه کرد ۸۰۰ میلیون ریالی جهت اجرای نیات واقفان خوسفی در ماه محرم

حجت الاسلام الهی با بیان اینکه از ابتدای ماه محرم تاکنون ۸۰۰ میلیون ریال از محل درآمد موقوفات در این شهرستان هزینه شده است، گفت: حدود ۸۰ درصد از موقوفات این شهرستان با نیت ماه محرم و صفر به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمد الهی» امروز (18 شهریور) در جمع رسانه های گروهی اظهار داشت: اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش از وظایف اصلی اداره اوقاف و امور خیریه است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف با اشاره به اینکه هزینه کرد درآمد موقوفات ماه محرم در راستای اجرای طرح«بصیرت عاشورایی» صورت می گیرد، گفت: طرح «بصیرت عاشورایی» در چهار بقعه شاه سلیمان علی، سیدابوالقاسم نصرآباد، مجتمع فرهنگی برنجیر، مجتمع فرهنگی امام علی(ع) شهرستان خوسف برگزار شد.

 

وی در ادامه بیان کرد: در راستای اجرای این طرح به منظور ترویج فرهنگ وقف پنج مبلغ به روستاهای این شهرستان طی دهه اول ماه محرم اعزام شدند که 2 مبلغ غیر بومی و سه مبلغ بومی بودند.

 

حجت الاسلام الهی با اشاره به دیگر برنامه های اجرا شده طی دهه اول ماه محرم در شهرستان خوسف گفت: ویژه برنامه های «احلی من العسل»، شیرخوارگان حسینی در امامزاده سید ابوالقاسم نصرآباد این شهرستان برگزار شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف با بیان اینکه «روضه های خانگی» یکی از برنامه هایی است که سازمان اوقاف بر روی آن با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیار تاکید دارد، افزود: در این راستا 15 جلسه روضه خانگی با حضور مبلغان بومی و غیر بومی در شهرستان خوسف از ابتدای ماه محرم تاکنون برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه 974 موقوفه در شهرستان خوسف وجود دارد، ادامه داد: حدود 80 درصد از موقوفات این شهرستان با نیت ماه محرم و صفر به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام الهی در پایان با بیان اینکه از ابتدای ماه محرم تاکنون 800 میلیون ریال از محل درآمد موقوفات در این شهرستان هزینه شده است، گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون در قالب اجرای طرح «شمیم حسینی» 40 سبد غذایی بین نیازمندان به ارزش یکصد میلیون ریال توزیع شده است.

 

 

کد خبر 1092753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha