حقوق مرخصی زایمان ماهانه پرداخت می‌شود

حسین‌نژاد دستورالعمل جدید سازمان تامین اجتماعی را برشمرد و گفت: طبق این دستورالعمل قرار است غرامت دستمزد مادران شاغلی که در دوران مرخصی زایمان به سر می‌برند ماهانه به آنان پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی حسین نژاد» شامگاه چهارشنبه( 17 شهریور) در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: بر اساس طرح و دستورالعمل جدید سازمان تامین اجتماعی، قرار است غرامت دستمزد مادران شاغلی که در دوران مرخصی زایمان به سر می‌برند ماهانه به آنان پرداخت شود.

 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان درباره کلیات این طرح توضیحات بیشتری ارائه داد و عنوان کرد: بر اساس ماده 67 قانون تامین اجتماعی، ایام غرامت بارداری عموما به بیمه شدگان خانم تعلق می‌گرفت از طرفی غرامت دستمزد ایام بارداری جزو کمک‌ها و تعهدات کوتاه مدت سازمان محسوب می‌شود.

 

حسین‌نژاد با بیان اینکه قبلا عموما بیمه شدگانی که زایمان می‌کردند باید مدارک را به شکل حضوری به تامین اجتماعی ارائه می‌دادند عنوان کرد: در حال حاضر این کار می‌تواند به شکل غیرحضوری هم انجام شود یعنی بیمه شده خانم پس از زایمان مدراک لازم شامل گواهی ولادت فرزند، کپی شناسنامه و گواهی پزشک مبنی بر زایمان را در سامانه بارگذاری می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه پس از بارگذاری مدارک در سامانه es.tamin.ir فرد می‌تواند از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شود و حقوق ماهانه دریافت کند اضافه کرد: از جمله مزیت‌هایی اقدام اخیر سازمان تامین اجتماعی این است که نه تنها فرد از تامین اجتماعی حقوق می‌گیرد بلکه برای وی سوابق بیمه‌ای هم در نظر گرفته می‌شود.

 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان به ویژگی‌های دیگر دستورالعمل صادره این سازمان اشاره کرد و گفت: بحث دیگری که در اینجا مطرح می‌شود این است عموعا افراد حقوق خود را در انتهای دوران مرخصی زایمان دریافت می‌کردند اما بر اساس دستورالعمل جدید سازمان تامین اجتماعی این پرداخت به شکل ماهانه و مرتب انجام خواهد شد.

 

حسین‌نژاد در مورد بانوانی که چند ماه از مرخصی زایمان آنان گذشته و تاکنون به شکل چند ماهه دستمزد گرفتند و اینکه قرار است چگونه الگوی پرداخت به آنان تغییر پیدا کند خاطرنشان کرد: طرحی‌های نرم‌افزاری برای انجام این کار در حال تکمیل است و پس از پالایش‌های لازم حق و حقوق این افراد به آنان پرداخت می‌شود.

کد خبر 1092758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha