۷۱ مقاله در پنجمین همایش ملی باستان شناسی ایران پذیرفته شد

فرزین گفت: ۱۳۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری ۷۱ مقاله پذیرش شد و در کتابی مجموعه مقالات چاپ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «سامان فرزین» امروز(18 شهریور) در مراسم افتتاحیه پنجمین همایش باستان‌شناسی ایران اظهار کرد: مبادلات علمی جدید، تبادل تجربیات، بیان چالش‌ها و ارائه پژوهش‌های نوین از اهداف این همایش است که سبب ارتقاء جامعه می شود.

 

دبیر علمی پنجمین همایش ملی باستان شناسی ایران با بیان اینکه سابقه این همایش به 10 سال پیش برمی‌گردد و امیدواریم این روند ادامه یابد، گفت: محورهای اصلی همایش باستان شناسی ایران به چند بخش پیش از تاریخی، اسلامی، میان رشته‌ای و تاریخی تقسیم شده که پژوهشگران مقاله‌های متعددی به دبیرخانه ارسال کردند.

 

فرزین گفت: 130 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری 71 مقاله پذیرش شد و در کتابی مجموعه مقالات چاپ شده است.

 

در این جلسه «احمد خامسان»، رییس دانشگاه بیرجند هم گفت: دانشگاه بیرجند و گروه باستان شناسی دانشگاه بیرجند علی رغم اینکه نوپا است اما توانسته در چند سال گذشته با برگزاری همایش باستان شناسی نقش خود را در توسعه این رشته مهم ایفا کند.

 

احمد خامسان با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند در سه دوره میزبانی این همایش را بر عهده داشته است، افزود: امیدوارم نتایج پژوهش ‌هایی که در این همایش لحاظ خواهد شد به توسعه روز افزون این رشته بسیار مهم و علمی و تعمیق هویت ایرانی اسلامی در نسل جوان کمک کند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند این آمادگی را دارد با همه توان این همایش را در آینده نیز برگزار کند، گفت: همایش باستان شناسی ایران به صورت منظم یکسال در میان برگزار شده است که سه دوره آن در دانشگاه بیرجند بوده است.

کد خبر 1092817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha