تجلیل از ۱۶ تعاونی برتر مازندران در هفته تعاون

اصغری از تجلیل از ۱۶ تعاونی برتر مازندران در هفته تعاون خبر داد و گفت: تعاونی‌ها نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،‌ «کامران اصغری» امروز (۱۸ شهریور) در نشست تعاملی با تعاونگران مازندران به مناسبت هفته تعاون ظهار کرد: امسال به دلیل شرایط کرونایی بسیاری از برنامه های هفته تعاون تحت تاثیر قرار گرفته است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه امسال به دلیل شرایط کرونایی برنامه تجلیل از تعاونگران به صورت متمرکز برگزار شد، تصریح کرد: امسال از ۱۶ تعاونی برتر به همراه افتتاح یک پروژه تعاونی در آمل به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد.

 

اصغری با اعلام اینکه تعاونی ها نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارند، افزود: همفکری و هم اندیشی با تعاونگران سبب می شود تا زودتر به شرایط بهتر برسیم.

 

وی با تاکید بر اینکه تعاونی ها نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند گفت: تعاونی ها علاوه بر ایفای نقش مهم خود در مردمی کردن و مشارکت شهروندان در اقتصاد ، در ایجاد اشتغال پایدار نیز بسیار تاثیرگذارند.

 

این مسئول ادامه داد: تلاش جهادگونه در مسیر رسیدن به عدالت اقتصادی و توسعه متوازن، اصلی اساسی است که دستیابی به آن با نقش آفرینی حقیقی تعاونی‌ها در کنار بخش های دولتی و خصوصی تسهیل می شود و راه را برای موفقیت در سایر حوزه ها نیز باز می کند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: رشد اقتصادی، اشتغال مولد، یکپارچگی اجتماعی، تقویت کارآفرینی و مدیریت، تمرکز سرمایه های کوچک در قالب سرمایه های کلان از اهداف مهم تشکیل شرکت های تعاونی است، لذا یکی از عوامل موثر در تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها است.

 

اصغری گفت: استان مازندران با داشتن ظرفیت‌های بالا در زمینه هایی همچون محصولات کشاورزی، شیلاتی، گردشگری و صنایع دستی می تواند در ایجاد، گسترش و توسعه تعاونی ها و به دنبال آن تولید و اشتغال پایدار نقش مهمی را ایفا کند.

 

* تعاونی‌ها به چتر حمایتی نیاز دارند

رئیس اتاق تعاون مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه تعاونی‌ها به چتر حمایتی نیاز دارند، تصریح کرد: اصل 44 باید عملی شود تا بتوانیم تعاون ها به جلیگاه اصلی خود برسد.

 

«سیدعلاالدین ربیعی» افزود: اگر به ظرفیت‌های قابل اتکا در اقتصاد استان نگاه شود بی‌شک تعاونی‌ها در آن حضور دارند اما باید دیده و حمایت ‌شوند.

 

ربیعی خاطرنشان کرد: در بند دو اصل ۴۳ قانون اساسی، تعاون به عنوان راهکار اصلی توانمندسازی افراد جویای کار و در اصل ۴۴ قانون اساسی در ردیف دوم از سه رکن اصلی اقتصاد ایران قرار گرفته است.

 

رئیس اتاق تعاون مازندران گفت: باید توجه ویژه ای به بخش تعاون و استفاده از ظرفیت های بخش تعاون برنامه ریزی شود چراکه ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی از مسیر تعاون می گذرد.

 

در پایان این دیدار نمایندگان تعاونی ها بخش های مختلف مطالبی را عنوان و به تبادل نظر پرداختند.

 

کد خبر 1092832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha