معرفی برگزیدگان جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری جنوب کرمان

حسین اسحاقی گفت: برگزیدگان دومین جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری جنوب کرمان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «حسین اسحاقی»، گفت: بیش از 150اثر به مرحله نهایی دومین جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری راه یافت که از این تعداد12 برگزیده توسط هیئت داوران انتخاب و معرفی شدند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان این مطلب که این جشنواره هرساله در یک رشته برگزار می شود، تصریح کرد: امسال نیز این جشنواره تحت عنوان«داستان کوتاه» برگزار می‌شود که با استقبال بی نظیر مردم مواجهه شد.


وی هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین و ترویج مکتب ایثار، شهادت و مقاومت دانست و گفت: سعی داریم فرهنگ ایثار و شهادت را با زبان هنر به نسل جوان انتقال دهیم.


اسحاقی با اشاره به اینکه این جشنواره در چند بخش برگزار شد، ابراز کرد: گروه سنی بالای 18 سال 1- روزی که بابا توی جیبم بود«منیره هاشمی از خراسان شمالی»2- دو داستان "فالوده های پاییزی" و "رعنا"«آرزو فلاحی از مرودشت» 3- قندیلهای تاریک«عبدالرضا شریفی نیا از جنوب کرمان» گروه سنی زیر 18 سال دو داستان  "گلی در دقیقه نود" و "غصه های بزرگ در قلبهای کوچک جا نمی شوند«دنیا اسکندر زاده از تهران»2- انگشتر عمو«ضحی الله دادی از تهران»3- صاحبم شهسوار«زهرا بابا مندنی از اهواز » برگزیده نهایی معرفی شدند.



 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: همچنین در بخش ویژه مکتب سردار سلیمانی۱- مردی از قبیله حاج قاسم«مهدی زارع از شیراز»۲- موج«زهرا اسدی از بجنورد»3- دولتخواه«سهراب براهام از جنوب کرمان» و در بخش ایثار و مقاومت1- چنارها مرا به خاطر می سپارند«عابدین زارع فارس»2- لیلی آرام«لیلا روغنگیر قزوینی»3 – فاصله«سپیده شراهی از تهران» برگزیده شدند.


وی اظهار کرد: این جشنواره به دلیهل شریط رایج بر امور کشور به لحاظ انتشار ویروس کرونا همچون دیگر برنامه های هنری بصورت مجازی و در صورت تصمیم گیری دبیرخانه جشنواره، آیین اختتامیه به صورت آنلاین از طریق فضای مجازی برگزار می شود.


گفتنی است؛ شهید محمد شهسواری را ملت بزرگ ایران با آن فیلمی می‌شناسند که وی با دست‌های بسته و زمانی که در اسارت نیروهای بعثی بود فریاد مرگ بر صدام ضد اسلام سر داد و در وصفش چه خوب گفت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی «ما افتخار می‌کنیم که شهسواری از ما بود».

کد خبر 1092840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha