تردد زوار از مرز مهران، پاداش پایمردی مردم ایلام است

نوذری با بیان اینکه برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی و تردد زوار از مرز مهران به دلیل پایمردی مردان و زنان ایلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده است، گفت: ایلام نماد مقاومت، صبر و ایستادگی در برابر دشمنان در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز(۱۸ شهریور) در  جلسه هماهنگی کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام، اظهار کرد: استان ایلام دارای دو شاخصه مهم و برجسته در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است.
 

 

«محمد نوذری» افزود: کنگره عظیم اربعین حسینی که یک حماسه ملی و کار بزرگ است و نگاه همه دنیا در اربعین حسینی به استان ایلام معطوف می شود و در سال هفت الی هشت میلیون زایر از مرز مهران در استان ایلام برای زیارت عتبات عالیات تردد می کنند.

 

وی یادآور شد: موضوع دوم شهدای استان و مقاومت استان ایلام است که استان  ایلام را در سطح کشور مطرح می کند، ایثارگری استان ایلام با اختلاف رتبه  اول کشور را دارد، در کشور به ازای هر هزار نفر ۶ تا ۷ ایثارگر وجود دارد در استان ایلام این میزان نسبت به جمعیت  استان حدود ۱۷ نفر است.

 

استاندار ایلام  با بیان اینکه برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی و تردد زوار از مرز مهران به دلیل پایمردی  مردان و زنان ایلامی در دوران هشت سال دفاع  مقدس بوده است، گفت:  تردد زوار از مرز مهران، پاداش پایمردی مردم ایلام است.

 

نوذری با اشاره به اینکه کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام از بهمن ماه سال ۹۹ استارت زده شده است، افزود: بحث کنگره شهدا در استان ایلام یک کار جمعی با حضور همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و اجرایی است.

 

وی با اشاره به اینکه در سطح ملی بحث اعتبارات کنگره ملی سه هزار شهید استان پیگیری شده و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از طریق ستاد اجرای فرمان امام(ره) اختصاص یافته است، تصریح کرد: از محل اعتبارات اربعین حسینی نیز یک‌ میلیارد و دویست میلیون تومان به کنگره شهدای استان ایلام کمک‌شده است.

 

استاندار ایلام گفت: با برگزاری نشست های مختلف تاکید شده است که شهرداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان پای کار برگزاری کنگره شهدا باشند، گفت: برای بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه ساماندهی گلزار شهدا آنچه که در توان داشته ایم، اجرا کرده ایم.

 

نوذری تصریح کرد: در سطح ملی باید رایزنی های لازم انجام شود تا یک موزه دفاع مقدس در استان ایلام ایجاد شود چرا که ایلام نماد مقاومت، صبر و ایستادگی در برابر دشمنان در دوران دفاع مقدس است و هر چه بتوانیم در این حوزه و برگزاری کنگره شهدای استان کمک خواهیم کرد و امید است کنگره ای باشکوه و به یادماندنی در استان ایلام برگزار شود.

کد خبر 1092844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha