عتبات عالیات در ایران و عراق، محور وحدت و برادری دو کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: عتبات عالیات در ایران و عراق محور وحدت اسلامی و برادری این دو کشور اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر میثم عرب زاده در دیدار با دکتر امجد المظفر رایزن فرهنگی سفارت عراق بر استمرار و تحکیم روابط علمی دانشگاه های دو کشور تاکید و اظهار داشت: دانشجویان غیرایرانی زیادی در دانشگاه های آزاد اسلامی کشور مشغول به تحصیل هستند که دانشگاه آزاد اسلامی کاشان نیز به عنوان دانشگاهی کارآفرین و ممتاز در مقیاس ملی و بین المللی آمادگی پذیرش دانشجویان خارجی بویژه کشور دوست و برادر عراق را داریم چرا که وجود اماکن شریفه عتبات عالیات و اعتقادات مذهبی وحدت و برادری دو کشور اسلامی ایران و عراق است. 


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با تاکید بر شباهت های فرهنگی و مذهبی دو کشور بر تحکیم روابط دوسویه تاکید و تصریح کرد: به نمایندگی از جامعه دانشگاهی کاشان از جنابعالی و سفیر محترم دعوت می کنم ضمن حضور در شهر تاریخی کاشان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بازدید کنید و از نزدیک در جریان امور قرار گیرید. 

 

دکتر میثم عرب زاده تصریح نمود: دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به لحاظ امکانات و تجهیزات، فضای کالبدی مناسب و موقعیت جغرافیایی وضعیت بسیار مطلوبی دارد و از  ظرفیت خود برای جذب دانشجویان خارجی استفاده می کند  که برای سال آینده امکان پذیرش بیش از دو هزار نفر دانشجو را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان اظهار داشت: این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آزاد اسلامی در کشور است که خردادماه سال ۱۳۶۳ راه اندازی شده است و اکنون بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی از مقاطع کاردانی تا دکترا دارد و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی در آن به تحصیل مشغول هستند و به تازگی مجوز پذیرش دانشجویان خارجی را دریافت کردیم. 

 

دکتر میثم عرب زاده تصریح نمود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به عنوان یک دانشگاه جامع و مهارت محور دارای رشته های علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان فعال هستند. حدود ۱۰۰ عضو هیات علمی تمام وقت و بیش از ۱۵۰ استاد مدعو کار آموزش دانشجویان را عهده دار هستند. /

کد خبر 1092846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha