گسترش طرح ۳۱۳ در جهت پیشگیری و مدیریت آسیب‌های اجتماعی خانواده های نیازمند خوزستانی

شیبه با اشاره به اجرای طرح ۳۱۳ با هدف پشتیبانی معنوی از خانواده‌های تحت حمایت در روستاهای مناطق محروم خوزستان گفت: این طرح در جهت پیشگیری و مدیریت آسیب‌های اجتماعی خانواده های نیازمند خوزستانی اجرا می‌شود.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به جلسه ویدئو کنفرانسی که با حضور حجت‌الاسلام هرمز  مدیر کل فرهنگی و تربیتی کمیته امداد کشور برگزار شد اظهار کرد: طرح ۳۱۳ برگرفته از ۳۱۳ نفر از یاران امام زمان (عج) است که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و به منظور ارتقای زندگی مددجویان مناطق محروم با هدف ارائه خدمات فرهنگی و ارتقای باورهای دینی و  پیشگیری و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در روستای کشور و به صورت پایلوت در خوزستان اجرا می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان افزود: با هدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر روحانیون با خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد از طریق فعالیت فرهنگی درصدد تحکیم بنیان خانواده و تقویت باور‌های دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد طرح ۳۱۳ در خوزستان آغاز شد.

 

وی با اشاره به چگونگی اجرای این طرح اضافه کرد: طرح ۳۱۳ بنا به سیاست‌های فرهنگی آن مبنی بر بهره گیری از ظرفیت روحانیان وحوزه‌های علمیه در ارائه خدمات فرهنگی و ارتقای باور‌های دینی، ولی نعمتان انقلاب اسلامی در قالب تفاهمنامه همکاری مشترک بین مرکز مدیریت حوزه علمیه کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا می‌شود.

 

شیبه تصریح کرد: این طرح با هدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر روحانیون با خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد از طریق فعالیت فرهنگی در قالب اجرای روضه‌های خانگی و تبلیغ چهره به چهره، درصدد تحکیم بنیان خانواده و تقویت باور‌های دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد است.

 

وی عنوان کرد: شناسایی و معرفی خانوار مددجوی معیشت بگیر عادی یا چند خدمتی و تبصره ۱۴ که دارای نوجوان و جوان در خانواده باشند و معرفی به روحانیون مجری طرح مستقر در مناطق هدف، توجیه عوامل استانی و مبلغان و خانواده‌ها برای آشنایی با طرح، برگزاری دوره آموزشی ویدئوکنفرانس ویژه عوامل اجرایی طرح، برگزاری روضه خانگی طرح فلاح و سرکشی به خانواده‌ها طرح تبلیغ چهره به چهره از جمله برنامه‌های این طرح است.

 

مدیر کل کمیته امداد خوزستان ابراز کرد: از دیگر برنامه‌های این طرح برگزاری یک مجلس خانگی طرح فلاح به مدت ۳۰ دقیقه با هدف تقویت باور‌های دینی و افزایش منزلت اجتماعی خانواده، سه بار سرکشی از خانواده و اجرای طرح تبلیغی «چهره به چهره» با هدف شناسایی و رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و نیاز‌های معیشتی خانواده است.

 

وی بیان کرد: اقدامات مدیریتی روحانیان مجری طرح برای پیگیری مسایل اولویت دار خانواده‌های مشمول طرح ۳۱۳، شناسایی و اولویت بندی نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی خانواده، شناسایی و اولویت بندی نیاز‌های معیشتی خانواده، در ۴۰ اداره اجرایی کمیته امداد در سطح خوزستان در قالب ۶ گام به مدت پنج ماه اجرا خواهد شد.

 

شیبه در پایان یاد آور شد: راه اندازی مرکز نیکوکاری در روستا با مدیریت روحانی و تعدادی از خواهران و برادران توانمند و علاقمند روستا با هدف شناسایی و هم افزایی منابع وامکانات برای برطرف کردن مشکلات و نیاز‌های اولویت دار خانواده‌های مشمول طرح ۳۱۳ از دیگر مفاد این طرح است.

 

کد خبر 1092849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha