برگزاری غیرحضوری کلاس‌های درس در مهرماه؛ از نسخه جدید سامانه شاد رونمایی می‌شود

رحمتی از برگزاری غیرحضوری کلاس‌های درس در مهرماه و احتمال آموزش حضوری دانش‌آموزان در آبان ماه خبر داد و گفت: نسخه جدید سامانه شاد با امکانات بهتر رونمایی می‌شود.

«محمد رحمتی» با بیان اینکه از اردیبهشت ماه امسال در حال تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری سال تحصیلی جدید در مدارس هستیم به خبرنگار شبستان از رشت گفت: کار آماده‌سازی جهت بازگشایی مدارس در حال انجام است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه هیچ عجله و اصراری برای بازگشایی مدارس و آموزش حضوری وجود ندارد عنوان کرد: تا زمانی که اطمینان حاصل نشود که هیچ خطری دانش‌آموزان، خانواده‌های آنان و  اولیاء مدارس را تهدید نمی‌کند مدارس حضوری نخواهند بود اما همه چیز محتمل است و به نظر ستاد ملی کرونا بستگی دارد.

 

رحمتی با تاکید بر اینکه ستاد ملی کرونا به عنوان مرجع تصمیم‌گیری در کل کشور تا قبل از مهرماه نظر نهایی خود را در مورد چگونگی پیگیری آموزش دانش‌آموزان اعلام می‌‌کند افزود: پس از اعلام نظر ستاد ملی آموزش و پرورش نیز مراتب را به اطلاع معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌رساند.

 

وی از آمادگی آموزش و پرورش گیلان برای برگزاری حضوری کلاس‌های درس از ابتدای مهر امسال با توجه به تجربیاتی که در سال گذشته حاصل شد خبر داد و گفت: شبکه شاد سال گذشته راه‌اندازی شد و در طول سال تحصیلی رشد کرد و امسال هم قرار است از ابتدای مهر از نسخه جدید سامانه شاد با امکانات بهتر رونمایی شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان پخش برنامه‌های آموزشی از چهار شبکه رسانه ملی را هم در راستای پیگیری آموزش غیرحضوری در سال تحصیلی جدید را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: احتمال اینکه آموزش در سال تحصیلی جدید حضوری باشد بسیار زیاد است البته گزینه ترکیبی حضوری-غیرحضوری هم مدنظر قرار دارد.

 

رحمتی با بیان اینکه حدود 10 درصد از دانش‌آموزان گیلان که در مناطق دوردست هستند سال گذشته از امکانات آموزش غیرحضوری برخوردار نبودند اضافه کرد: لزوم تسریع در امر واکسیناسیون اولیاء دانش‌آموزان، کادر اداری و حتی رانندگان سرویس مدارس از جمله مواردی است که از سوی مقام عالی وزارت در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه بدون تردید کیفیت آموزش حضوری بالاتر از آموزش غیرحضوری است اظهار داشت: قاعده بر این است که مهر ماه امسال کلاس‌های درس در سطح مدارس گیلان به شکل غیرحضوری برگزار شود و در آبان ماه اگر زمینه‌های لازم آماده شد در مورد بحث حضور دانش‌آموزان در سطح مدارس تصمیم‌گیری‌های لازم انجام می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان روند واکسیناسیون فرهنگیان استان را هم متذکر شد و خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان دوز اول واکسن کرونا به فرهنگیان استان در اکثر شهرستان‌ها تزریق شده است تزریق دوز دوم هم از این هفته با سرعت خیلی خوبی شروع شده و امیدواریم روند آن را تا پایان شهریور به اتمام برسانیم.


 

کد خبر 1092854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha